• Ellie Lo
    Äldre 4 Jun 13:57
    22691 visningar
    12 svar
    12
    22691

    Pris för sminkning?

    Funderar över en grej och behöver råd... Jag hade inte tänkt sminka mig så mycket till bröllopet eftersom jag aldrig sminkar mig till vardags, möjligtvis mascara ibland. Till bröllopet tänkte jag ha ögonskugga, mascara och läppglans, och det kan jag ju fixa själv.

    Men så visade det sig att en klasskompis till mig är utbildad sminkös och kan göra en bröllopssminkning för 750 kr inklusive provsminkning. Är det ett bra pris? Är det värt det?

    Jag hade tänkt lägga några hundra på att köpa smink eftersom jag nästan inte äger något smink. Men då skulle det ju bli typ dubbelt så mycket pengar plus att hon använder hon sitt eget smink.

    Jag lockas av att bli ompysslad och är också rädd att jag inte ska klara av att sminka mig själv för att jag är för stressad och nervös på bröllopsdagen.

    Men jag tycker det är mycket pengar och som sagt så brukar jag inte vara uppsminkad i vanliga fall, jag kanske skulle känna mig obekväm?

    Som ni ser, mycket funderingar kring en ganska liten grej...

  • Svar på tråden Pris för sminkning?
  • sadii
    Äldre 4 Jun 14:02
    #1

    750 kr inkl provsminkning är ett bra pris.


     


    Jag ska betala 990 kr ink provsminkning på make up store... & vad jag har förstått så ligger priserna runt där..


     


    jag tycker du ska bli sminkad utav någon som är proffs inom make up. De brukar vara duktig på att trolla bort finnar o sånt i ansiktet & sen är det ju din bröllopsdag! Då ska man unna sig det, tycker jag!

  • MV85
    Äldre 4 Jun 14:09
    #2

    Hos Bodyshop får man en brudsminkning inkl. provsminkning för 500:- så jag tycker inte det är jättebilligt, särskilt inte om det skulle föreställa kompispris

  • lindas­tyling
    Äldre 4 Jun 20:06
    #3

    Hej ellie, var bor du någonstans? Min vän är utbildad makeupartist och tar 400 kr för en brudsminkning.. men hon bor i Göteborg.

  • Lyckan me dig
    Äldre 4 Jun 20:25
    #4

    Inte billigt,,,jag betalar 450:-, provsminkning ingår. Men vi bor ju "på landet" ;)

  • lovemo­rilee
    Äldre 4 Jun 20:35
    #5

    betalar 550kr på kicks

  • climbe­rwoman
    Äldre 4 Jun 20:43
    #6

    på make up store får du också ta ut produkter för samma summa som sminkningen kostar. Så det skulle jag ha gjort om jag inte hade så mycke smink..Ska själv sminka mig där. Är kär i deras produkter! tokbra.lycka till!

  • kroppc­aka
    Äldre 4 Jun 21:28
    #7
    climberwoman skrev 2009-06-04 20:43:31 följande:
    på make up store får du också ta ut produkter för samma summa som sminkningen kostar. Så det skulle jag ha gjort om jag inte hade så mycke smink..Ska själv sminka mig där. Är kär i deras produkter! tokbra.lycka till!
    Detta är något som även jag kan rekomendera. Har sminkat mig på Make Up Store flera gånger och de är toppen. + att man som sagt får ta ut produkter för summan du betalat.
  • Hoolig­anwife
    Äldre 4 Jun 21:48
    #8

    Det finns ju inga garantier för att makeup store är bättre än något annat, men dom har en klar fördel av att deras produkter är väldigt bra, men förutsättningen för en bra makeup är ju att makeup artisten är bra.

    jag är själv utbildad makeup artist och har blivit sminkad/känner folk som blivit sminkade på makeup store, och dom gör vissa missar med deras sminkningar (något man även kan upptäcka om man tittar igenom deras kataloger) men det är sånt som förmodligen bara ett tränat öga ser och ingen annan :p men som sagt, deras produkter är super, och jag använder dom själv, men allt hänger på makeup artisten- där har man ju en fördel av att man bokar en provsminkning :)

  • Bnar
    Äldre 5 Jun 00:21
    #9

    Det finns (Makeupstudion)Sveriges första officiellt godkända makeupskola,en makeupp artist som gör smink o uppsättning på 1000kr på mig på nästa fredag den 12/6 jag ska på en bröllops fest.

    Jag tycker att det behövs en makeupartist göra makeuppet åt dig.Tänk det är bara en dag o kommer inte upprepas o sedan du kommer bli fotograferad. Hon är e proffs o skolan finns i malmö ligger på amiralsgatan 9,götoborg o stokholm.

    länken till deras hemsida
    www.makeupstudion.com

  • vickan­ochemi­l
    Äldre 7 Jun 09:21
    #10

    Jag har en make up artist som tar 800 sek för provsminkning + sminkning på den stora dagen, då kommer hon ut på plats (Stockholm med omnejd). Skicka pm, så skickar jag hennes mail.

  • Tahire
    Äldre 10 Jun 19:47
    #11

    för dyrt,ska hon föreställa en kompis??make up store e duktiga

  • Äldre 20 May 14:55
    #12

    Hej vem är din vän? Bor i Göteborg och letar en makeupartist :)

Svar på tråden Pris för sminkning?