Hur får man alla nöjda?
Har väldigt svårt nu när vi sitter och så smått börjar planera vårt bröllop.. Min svägerska ska helt plötsligt gifta sig nu i höst, dom ska ha ett litet bröllop med bara fest i trädgården.
Vi har planerat att bjuda släkt och vänner och kommer hamna runt 60 gäster, ha fest i lokal med trerätters middag och tårta. Nu känns det som om att hela hans familj försöker dra ner på nivån (eller vad man ska kalla det) på vårt bröllop bara för att systern inte ska ha nåt "finare" bröllop.
Dessutom vill nu min svärmor lägga sig i allt med planeringen och verkligen försöker ta över (som jag känner det). Hon kommer med tips och ideér som inte alls är i närheten av vad vi tänkt oss.. Känns som om att hon vill ta över vårt bröllop nu när hon inte får vara med och planera sin egna dotters bröllop.
Ett annat problem är det här med barn. Vi bestämde tidigt (jag och sambon) att vi skulle ha barnfri fest, men att de gärna får komma till kyrkan. Nu har vi problemet med mosterns dotter. Hon har alltid fått vara med på allt. Hon är minst sagt speciell, jag får verkligen bita ihop när vi umgås med dom (blir alldeles för långt att förklara, men hon har ingen respekt för när äldre pratar, lägger sig i allt, kommer med dumma kommentarer och är allmänt tjatig. Hon beter sig som en femåring fast hon är snart tonåring..). Vi hade tänkt sätta åldersgränsen till 18, så de som kommer får dricka.. Hon är den enda under 18 som är något problem, har svårt att vara själv hemma längre stunder. Tog upp detta problem med sambon och då säger han "vi får väl fråga min moster hur vi ska göra.." Tycker vi ska bestämma själva. Min sida av familjen har alla sagt att de löser själva med barnvakter, vi löser barnvakt till vår dotter under festen.. Det kommer bli sånt liv när vi berättar för alla att vi tänkt ha barnfritt så jag känner bara att jag inte är sugen på bröllop längre...
Blev långt ändå... Behövde bara skriva av mig lite..