• WifeJune2009

    Hur går ni in i kyrkan? Ni versus marskalkar och tärna..

    Hej där ute,

    Ang entre i kyrkan:

    Hur går ni in?

    Står tärna och bestman/marskalkar framme vid altaret redan? gick de in efter att klockorna slog? Eller gick de efter er in i kyrkan, till ingångsmusik? Eller gick de in före er?

  • Svar på tråden Hur går ni in i kyrkan? Ni versus marskalkar och tärna..
  • ToastmasterMarie

    De kommer gå in efter oss några meter bakom under ingångsmusiken.

    Vi kommer att gå in tillsammans i kyrkan.

  • möklintabröllop

    Vår näbb går före oss.
    Efter oss går våra två tärnor.

  • Bambi76

    vår marsalk och min sambo står vid altaret och väntar och sen går jag in med mina två tärnor bakom mig.

  • Chrisse och Jonas

    Våra tärnor och marskalkar går in först till egen musik.. sen tyst..sen klockorna.. sen vi till vår musik..

  • Saralainen

    Våra tärnor och marskalkar gick in bakom oss, en bit bakom.

  • Ouno

    Våra näbbar ska gå före oss och sedan går tärnan och marskalken efter oss. Vi går tillsammans in.

  • AlaM

    Har också funderat på detta. Vi ska ha ett relativt enkelt bröllop men eftersom min kära lillasyster haft som dröm att vara min brudtärna sen 10-årsåldern kändes det självklart att det skulle bli så. Ska vi ha en tärna kändes naturligt med marskalk. Och brudnäbbar har vi alltid velat ha eftersom vi älskar barn och m2b har nära syskonbarn i bra ålder.

    Så plötsligt har vi ett helt brudfölje men en relativt kort kyrkgång (missionskyrka). Vet inte alls hur man ska lösa detta utan att det ser fånigt eller pretantiöst ut... :S

  • Sommarpar

    vi skall nog lösa det så här: först går min kille in, en liten bit bakom tärna och marsalk. När de kommit fram till altaret börjar jag gå in med min pappa (och, ja- prästen har godkänt)..

    Vi har en väldigt lång ingångsmarsch så vi hinner gott och väl med alla turer..

  • möklintabröllop

    Eftersom ni har kort väg att gå så har jag ett förslag.
    Det är att näbbarna går in före och strör rosor (torkade blad) i gången. Sen ställer dom sig där framme. Sen går ni efter det.


    AlaM skrev 2009-06-15 15:43:48 följande:
    Har också funderat på detta. Vi ska ha ett relativt enkelt Så plötsligt har vi ett helt brudfölje men en relativt kort kyrkgång (missionskyrka). Vet inte alls hur man ska lösa detta utan att det ser fånigt eller pretantiöst ut... :S
  • Sundance

    Vi har borgerlig vigsel utomhus. Precis innan det är dax att börja går min blivande och hans marskalker och ställer sig framme vid själva vigselplatsen. Sedan kommer jag och mina tärnor i en bil och de kliver ut en och en och går fram först. Sedan öppnar pappa dörren till mig och så går jag fram.

  • Tess80

    Min m2b väntar vid altaret. Sedan går 6 st näbbar och vår son som är ringbäraren före mig. Jag ska gå tillsammans med min pappa och min styvfar på varsinn sida om mig (och ja jag har fått godtjänt av prästen)

  • Hedebris

    min man och hans 2 marchalker stod där framme.

    sen gick vår dotter och min svågers flickvän och kastade rosenblad

    sen gick jag och pappa

    sen kom min 2 tärnor

  • zamixla

    Vi har tänkt att vår best man och brudtärna kommer gå in först tillsammans med vår lilla bebis som ska döpas vid samma tillfälle, sedan kommer vår brudnäbb gå framför oss in i kyrkan.

Svar på tråden Hur går ni in i kyrkan? Ni versus marskalkar och tärna..