• mammatilltvå

högrev?

...kan man använda det till biffstrogarnof?

den kommer väl från grisen? biff=ko har jag för mig...

• Svar på tråden högrev?
  • Wanjan

Jag brukar göra biff stroganof på fläskkött, föredrar skinkstek så jag slipper böka med benen.
    Det ska vara nötkött egentligen, men ingen jag bjudit har sagt något och sambon älskar den!

• didis

högrev = ko

Biff srtoganoff vet jag itne vad det är men högrev funkar säkert. Skall koka förhållandevis länge eftersom det är en mindre "fin" bit från kossan och lätt blir seg annars.

• allehanda

högrev är nötkött ,allstå ko

• MV85

Jag hade inte använt högrev till biffstroganoff eftersom ajg inte kokar min sådan särskilt länge o högreven kommer då bli mycket seg enligt min erfarenhet.

Didis: biffstroganoff är typ samma som korvstroganoff fast med biff istället för korv

• passionsblomman

Jag håller med MV85, du behöver koka köttet iförväg isåfall.

till Kalops tex som kokar läääänge, är det jättegott med högrev!

• MV85
    passionsblomman skrev 2009-05-28 18:28:09 följande:
    Jag håller med MV85, du behöver koka köttet iförväg isåfall.till Kalops tex som kokar läääänge, är det jättegott med högrev!
    ååååååååååååååå nu blev jag sugen på det! En kalops som stått o kokat ett par timmar, kokt potatis och gelé... mmmmmmmm
  • passionsblomman

filibabba!

MV85 skrev 2009-05-28 18:29:11 följande:
    ååååååååååååååå nu blev jag sugen på det! En kalops som stått o kokat ett par timmar, kokt potatis och gelé... mmmmmmmm
  • TesshjärtaFred

I Ryssland, där stroganoffen faktiskt kommer i från, gör man biff stroganoff på kalv. Supergott. De har inte heller massa tomatpuré och grejer i sin, som jag iaf har i min korv stroganoff. Och ofta serverar de den med potatismos.

• ToastmasterMarie

högrev används till kalops, blir inte gott i stroganoff tycker jag.

Jag rekommenderar ryggbiff till stroganoff om ni vill göra biff.
    billigare alterntiv är innerlår. tycker ni detta blir för dyrt kan ni göra kycklingstroganoff på kycklinglår jättegott.

• mammatilltvå

oj vad många svar!! vad roligt att läsa. kände att jag inte hade tid att låta den koka så länge, så jag strimlande en fläskfilé och hade i :)

vart ju inte som jag tänkt från början, men gott blev det iaf!
    kalops får det bli av högreven vid ett senare tillfälle.

tack för era svar!

Svar på tråden högrev?