• Barbie­bruden
    Äldre 28 May 16:21
    10883 visningar
    29 svar
    29
    10883

    Känslig fråga....

    Pliiiiz help!
    Nu är det nära the big day! Det är så att jag alltid haft en känslig mage, speciellt när jag blir nervös. Oroar mig jättemycket över bröllopsdagen.....tänk om!! Ingen jag kan prata med min M2B om direkt
    Har funderat på lavemang eller nåt dan innan, vad tror ni? Bra idé?
    Eller nåt annat bra att ta till?

    Kramizar från en nervös B2B

  • Svar på tråden Känslig fråga....
  • Äldre 28 May 16:23
    #1

    antingen det... lr förstoppande...typ ris i mängder!!!

  • didis
    Äldre 28 May 16:26
    #2

    Sån´t där som finns på apoteket att använda vid resor??

    Själv fiser jag illa när jag är riktigt nervös vilket var taskigt mot de andra personerna i den fullpackade hissen som släppte och landade på hisschaktets botten!

    Det är typ 13-14 år sedan nu så det är väl preskriberat hoppas jag

  • theres­e182
    Äldre 28 May 16:26
    #3

    hahahaha lavemang...hoppa det lugna ner ta ett varmt bad. Ni älskar varandra jue...vad mer än det behöver du tänka på? det andra löser sig! DELEGERA!!!

  • Wanjan
    Äldre 28 May 17:20
    #4

    Bara en liten varning! Lavemang kan störa magen och göra allt värre, så det rekomenderar jag att låta bli!

    Mitt tips är snäll mat dagarna innan. Typ kokt med lite kryddor och skippa alkohol. Akta dig för stekt, fett, frukt och grönsaker. Viktigast av allt oroa dig inte!!!

    Lycka till!

  • Äldre 28 May 17:43
    #5

    Håller med här!

    och undrar lite försynt varför du inte skulle kunna prata med mannen i ditt liv om det?


    Wanjan skrev 2009-05-28 17:20:53 följande:
    Bara en liten varning! Lavemang kan störa magen och göra allt värre, så det rekomenderar jag att låta bli!Mitt tips är snäll mat dagarna innan. Typ kokt med lite kryddor och skippa alkohol. Akta dig för stekt, fett, frukt och grönsaker. Viktigast av allt oroa dig inte!!!Lycka till!
  • b2b09
    Äldre 28 May 17:57
    #6
    passionsblomman skrev 2009-05-28 17:43:40 följande:
    Håller med här!och undrar lite försynt varför du inte skulle kunna prata med mannen i ditt liv om det?
    Jag håller med dig...
  • Blivan­deFruP­etters­son
    Äldre 28 May 21:17
    #7

    Jag hade nog hellre satsat på något som minskar tarmrörelserna istället för lavemang. Testa Imodium eller Loperamid, och kanske gärna prova någon gång innan bröllopsdagen så du vet hur det funkar på dig, är ju lite olika hur snabbt de verkar från person till person.

    Lycka till!

  • 090208
    Äldre 28 May 21:31
    #8

    Kan du inte ga till vardcentralen?? Jag menar, kommer formodligen handa fler ggr att du kommer behova nan medicin for att lugna ner magen.
    Dom har ju patienter med alla mojliga "pinsamma" problem. Som inte alls ar pinsamt for dom, ar ju deras jobb.

  • lindab­87
    Äldre 29 May 00:02
    #9

    Lavenemang skulle jag inte rekomendera iaf för magen kan bli orolig sen blir du väldigt trött utav det och det vill du nog inte vara på din stora dag ! Ta något som lugnar ner magen bara ! :)

  • Sebast­iána
    Äldre 29 May 00:10
    #10

    Förstår precis! Det är faktiskt så pass känsligt att det är svårt även att berätta för mannen.

    Det finns några olika preparat på Apoteket mot t.ex gaser. Vill man att tarmarna ska fungera bättre rent allmänt kan man ta Lundelax, men bäst är att börja någon vecka innan bröllopet.

    Gå in på Apotekets hemsida och botanisera.

Svar på tråden Känslig fråga....