• HavsVigsel

Har ni tal eller löften till varandra?

Jag och min blivande man har bestämt att vi ska hålla tal till varandra på middagen istället för att avge löften under själva vigseln. Men nu sitter jag här en månad innan med total idee torka. Lite ironiskt då det brukar vara jag som skriver tal åt andra och författar brev och dylikt åt vänner och bekanta. nu får jag inte fram en mening. Lite tips? Vad skriver ni? Hur sentimentala kommer ni bli? :)

• Svar på tråden Har ni tal eller löften till varandra?
  • älskarlivet

Jag kommer vara jättesentimental då jag kommer hålla ett oerhört personligt tal. Jag gråter varje gång jag övar på talet..

• HavsVigsel

Jo det är ju det, kommer nog bara stå och snyfta. Har sparat ett kort jag fick av honom för ungefär 6 år sedan, där han talar om varför han älskar mig och varför jag är hans bästa vän.Ville egentligen svara på det på någotvis, men så fort jag läser hans blir jag tårig (kan man säga så?) och vet inte om jag kan leva upp till hans spontanitet och öppenhjärtlighet. Är rädd att låta för stel tror jag.

• älskarlivet

Jag kommer vara väldigt öppenhjärtlig. Jag var med om en olycka i höstas och min m2b var mitt allra största stöd under de jobbiga veckorna

• HavsVigsel

Jo, det ska ju vara en lyckans dag men när jag sätter mig ner och funderar är det faktiskt de svåraste stunderna under de tretton åren som gått, som kanske lyser starkast. De vi tagit oss igenom, där vi varit varandras stöd och glädje, som format oss till det vi är idag.

• Burre Präst
    HavsVigsel skrev 2009-05-27 21:26:29 följande:
    Jo, det ska ju vara en lyckans dag men när jag sätter mig ner och funderar är det faktiskt de svåraste stunderna under de tretton åren som gått, som kanske lyser starkast. De vi tagit oss igenom, där vi varit varandras stöd och glädje, som format oss till det vi är idag.
    Det är ju egentligen det som äktenskapet handlar om. Man är inte gift för de där lyckliga dagarna när allt är rosa skimmer och champagne utan just för de svåra dagarna. Det är då man behöver komma ihåg löftena, se ringen på fingret och minnas att man faktiskt hör ihop, trots allt!
Svar på tråden Har ni tal eller löften till varandra?