• delirious

Vilken tid på dagen gifter ni er?

Vi har precis bokat kyrkan...åh det känns lite pirigt :) men i alla fall vi bokade kl. 15.00...Jag eller vi resonerade så att om man vigs 15.00 så tar det i alla fall till 16.30-17.00 innan man är vid festlokalen så då blir maten vid 17.30 snåret lr så. Hur har ni andra resonerat? Kan man ha ett bröllop för tidigt?

• Svar på tråden Vilken tid på dagen gifter ni er?
  • Imma

Vår visel är kl 14.00. Med kramkalas på kyrktrappan, fotografering och brudskål tror jag att vi kommer att börja äta vid 16-tiden. Lite tidigt kanske, men andra vigseltiden var för sen för oss (många bland gästerna).

• J D

Vi gjorde en liten omröstning här på BT innan vi bokade tiden och den landade på 15.00 så grattis till ett bra val!

• Energy

Vår cermoni är klockan 14.00

• nni

13.00. Det e i tidigaste laget. Men vi ska ha musik fram till 01. Så det känns bra med tidig vigsel. Annars skulle det bli vid 17, för sent. Vi ska fotas efter vigseln och då ska gästerna få förfriskningar med tilltugg och få underhållas. Vi kommer äta vid 17 snåret, buffémat så kommer sitta en stund. Vi ska ha tårta o sen nattamat o snacks emellanåt. Se de lär inte gå hungriga.
    Både tidig o sen vigsel funkar, det beror sig på hur länge ni tänkt festa anser jag.

• källnatös

Kl 14.00 ska vi vigas!

• FiaLottaoälsklingen

vi har precis bokat kyrkan och ska gifta oss kl. 16.00
    känns som att det blir lagom, fest till småtimmarna

• BM2009

14.30. Det var den tiden som fanns att välja på...

• Emelieca

kl 14:00 för oss, men vi ska bara ha mingel efteråt och ingen middag.

• Annie998

15,30 ska vi gifta oss. Ska ha buffé efteråt med dans mm. Tyckte det var en bra tid så man kan ha festen på kvällen när det är lite svalare ute

• J D

Kan skriva ned vår tidsplanering lite också.

15.00 Vigsel

16.00-17.15 ca Mingel

17.30-21 ca Middag

21 ca, "tårta" och kaffe

21.30-> Fest! (Vi har lokalen till dagen därpå).

Svar på tråden Vilken tid på dagen gifter ni er?