• Diaman­te
    Äldre 27 May 09:55
    5142 visningar
    8 svar
    8
    5142

    Resetema?

    Efter många turer har jag och smbon enats om ett bröllop hemma i sverige då det var många som ville vara med men inte kunde åka utomlands. Vi är båda ganska beresta i både europa och asien och funderade därför på resetema på vårt bröllop. Vi tänkte ha asiatisk buffe bl a men skulle behöva lite idéer till själva festen och dukningen.
    Någon som kan hjälpa oss med detta?

  • Svar på tråden Resetema?
  • keela
    Äldre 28 May 13:21
    #1

    Later som en bra o latt ide o jobba me, jag jobbar med brollop i australien. Ett par av vara kompisar gifte sig i mars och dom alskar USA. Som bordsplacering anvande dom foton av sig sjalva pa olika stallen i USA tex Hawii bordet, Chicago bordet etc. Ni hade ocksa kunnat anvanda dendrobium orcideer (som e populara i sydost asien) och plocka av blommorna o lagga en blomma pa varje placeringskort, servett eller tallrik.
    Lycka till

  • Diaman­te
    Äldre 13 Jun 21:22
    #2

    Tack för lite tips.. Vi har varit inne på orkideer också. Färger då? Någon annan som har fler resetema tips??

  • shakyn­ose
    Äldre 13 Jun 21:41
    #3

    Formge inbjudningskorten som flygbiljetter (eller tåg, orientexpressen kanske?) alt. som kitschigt vykort från exotiskt ställe med er inklippta nånstans.
    Serveringspersonal kan ha flygvärdinneklädsel eller liknande.
    Lägg ut lappar med artighetsfraser eller pick-up-lines på olika språk på borden.
    Åk sån här från vigsel till fest:
    commons.wikimedia.org/wiki/File:Bangladeshi_style_Rickshaw.jpg
    istället för häst o vagn.

  • shakyn­ose
    Äldre 13 Jun 21:43
    #4

    Varför kom inte bilden på rickshaw upp och varför är där bilder på filar och raspar????
    Provar igen:
    upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/Bangladeshi_style_Rickshaw.jpg

  • Diaman­te
    Äldre 13 Jun 22:26
    #5

    haha.. har tänkt på en tucktuck också.
    inbjudan är skickad redan så nu är det dukningen som är mitt största problem samt färger mm-

  • shakyn­ose
    Äldre 13 Jun 22:36
    #6

    Färger? Så många som möjligt såklart! Plottrigt, hektiskt och lite smågalet med exotiska blommor och frukter blandade med basarfynd eller andra souvenirer som bordsdekorationer.
    Kan ni fixa magdans (eller ännu bättre: en sambagrupp) som underhållning? Det skulle jag tycka vore kul!

  • Diaman­te
    Äldre 13 Jun 22:45
    #7

    Jag har varit inne på magdans jag med.. Dansar själv men skulle vilja att någon annan gjorde det då..
    Funderade bara på om man skulle ha hållt sig till något färgtema även om man har resor... Lila är väl en orientalisk färg iaf.

  • shakyn­ose
    Äldre 13 Jun 22:52
    #8
    Diamante skrev 2009-06-13 22:45:48 följande:
    Jag har varit inne på magdans jag med.. Dansar själv men skulle vilja att någon annan gjorde det då.. Funderade bara på om man skulle ha hållt sig till något färgtema även om man har resor... Lila är väl en orientalisk färg iaf.
    Du kan ta vilken färg du vill och kalla den orientalisk!
Svar på tråden Resetema?