• AIE

Vigselprogram, vem bestämmer ordningen?

Precis som frågan lyder?
    Kan man sätta vigselprogrammet innan vi träffat prästen eller måste vi först träffa prästen innan vi kan göra vigselprogrammen?
    VI gifter oss på annan ort den 27 juni och kommer träffa prästen först den 23:e...
    Kan vi göra klart vigselprogrammen nu innan eller måste vi vänta??
    Hur har ni andra gjort/tänkt göra???

• Svar på tråden Vigselprogram, vem bestämmer ordningen?
  • Imma

Kan ni inte maila vigselordningen till prästen före träffen för att stämma av? Själva ordningen är ju redan satt, så det bör väl egentligen bara vara för att stämma av ev. solon och dyl?

• AIE
    Imma skrev 2009-05-27 08:23:51 följande:
    Kan ni inte maila vigselordningen till prästen före träffen för att stämma av? Själva ordningen är ju redan satt, så det bör väl egentligen bara vara för att stämma av ev. solon och dyl?
    Bra tänkt!
    samma tanke slog mig precis...
    Tack!
  • Leirbål

Her i norge har vi ganske mange alternativer å velge mellom ved en kirkelig vigsel. Så vil fikk en bunke papirer hvor alle alternativene fantes. Vi valgte det vi ville ha, og sendte det på mail til presten.
    Spør om dere kan gjøre noe lignende.

• 27juni2009

Jag fick vigselordningen mailad av prästen till mig, vi gifter oss oxå på annan ort. träffar prellen 13 juni, tydligen snabbt för hon skall vara i annan kyrka 1 h senare för ny vigsel sa kantorn till mig igår. Så de känns skönt att ha vigselprogrammen i ordning tills dess printar dock inte före träffen, ifall i fall...

• Cantaton

Så här ser en vigselakt ut i grunden:

Inledningsmusik
    Psalm
    Lovprisning
    Inledningsord
    Bibelläsning
    Frågorna
    Bön över ringarna
    Löftena och ringväxlingen
    Tillkännagivandet
    Psalm
    Förbön
    Herrens bön
    Välsignelsen
    Psalm
    Avslutningsmusik

Sedan får ni ju diskutera med prästen vilken psalm som ska bort om ni bara har två, och vara solomusik och dikter ska in om ni har sådant. Men som nämnts tidigare kan ju detta göras mailledes.

Svar på tråden Vigselprogram, vem bestämmer ordningen?