• MrsPingla

    Ni som gifter er i Uppsala...

    Hej alla Uppsala-brudar/allmänvetande tjejer!

    Jag funderar på i vilken kyrka ni ska gifta er i, samt i vilken lokal ni ska hålla festen? Vad betalade ni, och vad får ni då för priset?

    Jag är särskilt intresserad av information om Danmarks kyrka samt tillhörande bygdegård som jag hört mycket bra om :)

  • Svar på tråden Ni som gifter er i Uppsala...
  • Beti

    vi har inte heller bestämt oss. vi har bara hunnit kolla in hammarskog men det kändes inte rätt för oss, vet tyvärr inget om dannmarks. har hört att vissa nationer är bra i stan och att vissa hyr ut till "icke-akademiska" tillställningar. när ska ni gifta er?

  • emeliemarietherese

    Vi ska gifta oss i Danmarks kyrka. En otroligt vakcer kyrka enligt mig och sedan ska vi ha festen i bygdegården. Vi betalar 4200 för bygdegården och då har man den dagen innan och dagen efter festen.

  • Plutten2010

    Vi har inte bestämt kyrka än men å andra sidan kan vi inte boka någon av dem vi är intresserade av förrän i oktober. Det är Gamla Uppsala och Danmark som det gäller då. Funderar också på Dalby kyrka.

    Festlokalen är bara prel.bokad men jag tror att vi kommer vara där. Det är Vårdsätra Sätesgård som vi fastnat för (trots att damen som äger stället ryktas vara väldigt bestämd och domderande). Vi har inte bestämt maten än (levereras av Cajsas Kök) men det kommer hamna på mellan 800-1000 kr/kuvert och då ingår lokal, personal, trerättersmiddag och dryck (ett glas mousserande till brudskålen, ett glas vin till förrätten, två glas vin till varmrätten, ett glas dessertvin och avec). Tror inte jag glömt nåt..

Svar på tråden Ni som gifter er i Uppsala...