• Skyean­gel
    Äldre 26 May 22:36
    4317 visningar
    12 svar
    12
    4317

    Blått grönt skär det sig?

    Min sambo tycker att rött är för syndigt när vi tänkte på färger, men frågan är, Blått och grönt går de färgerna bra i hop till ett bröllop? Sen ska vi själklart ha vitt till allt det här.

    Så frågan, blått, grönt och vitt passar det?

  • Svar på tråden Blått grönt skär det sig?
  • Joji
    Äldre 26 May 22:39
    #1

    Min kontrafråga blir: tycker Ni att det passar?

    Att Ni tycker det är ju egentligen allt som behövs. Men om jag ska svara för mig själv så tycker jag att blått och grönt är fint ihop, i rätt nyanser!

  • Joji
    Äldre 26 May 22:41
    #2

    Tänkte också på rött - man kan ju se det som kärlekens färg? Och i kombination med lite synd blir det ju perfa! Skämt å sido, så tror jag rött är en vanligt förekommande färg på bröllop också.

  • Skyean­gel
    Äldre 26 May 22:42
    #3

    Jag tycker om de båda färgerna mycket men som sagt i rätt nyanser, men känner oss lite osäkra.

    Tärnkläder då, blått eller grönt? vad är "finast"

  • Skyean­gel
    Äldre 26 May 22:43
    #4

    haha du lyckades övertyga min sambo att röd var en fin färg nu :) Tackar :D

  • Joji
    Äldre 26 May 23:02
    #5
    Skyeangel skrev 2009-05-26 22:43:54 följande:
    haha du lyckades övertyga min sambo att röd var en fin färg nu :) Tackar :D
    Haha!

    Gällande tärnklänningar så... Jag vet inte hur många tärnor du ska ha, en kan ju ha grönt och en blått? Svårt att välja färg, båda är fina!
  • Skyean­gel
    Äldre 26 May 23:07
    #6

    Vi har tänkt 3 tärnor och en brudnäbb men känner ingen "liten" i släckten så man kan nästa säga att det vi satsar på är 4 tärnor.

    Tack för alla tips :D och hjälp :)

  • Äldre 26 May 23:16
    #7

    När jag vid 11 års ålder skulle få ett nytt rum ville jag så gärna att det skulle vara blått. Mamma tyckte att blått skulle bli för mörkt och tyckte absolut att jag skulle ha ett grönt rum (och då var jag inte alls grön..!) Men det ledde till att nedre halvan av rummet blev blått och övre halvan grönt. Mattan var blågrönrandig och likaså gardinerna. Spegel, skrivbord... blågröna. Coolt och annorlunda rum, och ja, färgerna funkade bra ihop. Kan sakna rummet lite faktiskt, men skulle aldrig göra så idag

  • Rhjärt­aJ
    Äldre 26 May 23:29
    #8

    hur kan en färg vara syndig? hm, jag är trög...

  • Äldre 26 May 23:42
    #9

    Det är klart de inte skär sig!

    Det du får tänka på är ju att det är bra om den ena färgen är ljusare i mättnadsgrad än den andra, dvs mörkblått och limegrönt tex. Du bör också välja en av dem som huvudfärg och den ska du vara tydlig med att ha mest av, sedan har du den andra som accentfärg. Jag gissar att vitt även kommer finnas som en av sammanlagt tre färger isåfall eller tänkte du helt blå/grönt?

    Annars håller ja med om att rött är kärlekens färg.

  • Äldre 26 May 23:45
    #10

    Instämmer alldeles.


    passionsblomman skrev 2009-05-26 23:42:59 följande:
    Det är klart de inte skär sig!Det du får tänka på är ju att det är bra om den ena färgen är ljusare i mättnadsgrad än den andra, dvs mörkblått och limegrönt tex. Du bör också välja en av dem som huvudfärg och den ska du vara tydlig med att ha mest av, sedan har du den andra som accentfärg. Jag gissar att vitt även kommer finnas som en av sammanlagt tre färger isåfall eller tänkte du helt blå/grönt?Annars håller ja med om att rött är kärlekens färg.
  • Skyean­gel
    Äldre 27 May 08:07
    #11

    Ja vit ska vi ju ha självklart men man måste ha färg också. Jo men ta en mörk av de och en ljus av dem borde ju funka rätt bra. Det där var ett bra tips att ta en som huvudfärg.

    Det är väl tänkt att jag och min kille ska vara vita och våra tärnor och bestman ska vara i temafärgerna :)

  • Äldre 27 May 08:53
    #12

    Isåfall kunde det ju vara vackert med riktigtd mörkt blått på bestmans kostym(om det är vad han kommer att ha?) och vit skjorta med limegrön slips/fluga eller kanske bara näsduken eller coursaget i lime.

    Limegröna klänningar till tärnorna och mörkblå+lime i deras tärnbuketter.

    Det skulle se sommarfräscht ut.

    Låt isåfall gärna din brudbukett gå i blå och lime. Det är snyggt mot kritvitt!


    Skyeangel skrev 2009-05-27 08:07:59 följande:
    Ja vit ska vi ju ha självklart men man måste ha färg också. Jo men ta en mörk av de och en ljus av dem borde ju funka rätt bra. Det där var ett bra tips att ta en som huvudfärg. Det är väl tänkt att jag och min kille ska vara vita och våra tärnor och bestman ska vara i temafärgerna :)
Svar på tråden Blått grönt skär det sig?