• mysifer

Fick min möhippa i helgen!

Helt ovetandes så kom mina vänner instormande i lägenheten i lördags för att ta med mig ut på min möhippa. Jag trodde att jag skulle låna ut flyttlådor till en kompis för att sen möta upp en annan kompis med dotter som skulle vara på besök under helgen. Tji fick jag!
    Blev utspökad i väldigt vackra kläder och sen tog de med mig till en skola i närheten av där jag bor. Jag hann bli väldigt nervös och tänka många tankar när chocken väl hade lagt sig. Det visade sig att jag inte hade behövt oroa mig det minsta! I skolans gympasal dansade vi linedance en timme med en intruktör och det var hur kul som helst! Alla tyckte det var roligt och flera av oss kunde tänka sig att börja med det på riktigt. Efter dansen svalkade vi av oss med en mysig picknick i det gröna, beståendes av ost, kex och cider. När vi bröt upp från picknicken fick jag ögonbindel för ögonen och satt i en bil. Jag förstod ungefär åt vilket håll vi åkte men hade ingen aning om var vi stannade och vad som skulle ske. Det visade sig att vi var vid en av tjejernas hus där det var förberett för femkamp. Sista grenen var att komponera en sång till mig där jag sen fick utse ett vinnande lag. Den som vann var en rap som fick tårarna att spruta av skratt!
    Sen var det dags att börja med maten och jag fick byta om till mina vanliga kläder och blev sminkad och fin i håret
    Vi åt grillat och jag fick den mysiga tjejkvällen som jag trott att min möhippa skulle vara från början. Vi åt och drack gott och sen satte vi igång sing-star och skrålade och dansade hela kvällen.
    Det var en fantastiskt lyckad dag och jag blir så rörd när jag tänker på hur alla hade ansträngt sig och tänkt ut saker som verkligen skulle passa mig. Inget jobbigt eller pinsamt utan en helt underbar dag med fina vänner!

• Svar på tråden Fick min möhippa i helgen!
  • Fenixx
    helt underbart. och så skoj att dem gjorde egna låtar för dig.
  • Ankan80

Grattis! Verkade vara en mysig möhippa!

• mysifer

Fenixx: ja alla låtarna var ju så fina ni hade gjort en bra insats alla lagen

Ankan80: tack! ja var jättemysigt och fint att se hur väl ens vänner känner en och att de ville göra en sån sak för lilla mig

Svar på tråden Fick min möhippa i helgen!