• MV85

Ett litet tips på favors

Vill bara ge en liten puff för vår idé till favors till gästerna.
    Band! Alltså rosa band, blå band, vita band, röda band osv.
    Välj det som går i ert färgtema, eller det som ligger er varmast om hjärtat och köp till era gäster.
    På så sätt går det pengar till forskningen samtidigt som era gäster får en gåva att minnas ert bröllop med.

Jag vet inte hur alla olika organisationer fungerar, men röda bandet kan man köpa till rabatterat pris när man köper fler än 50 st, så ett tips är att höra med dem som säljer bandet ni är intresserade av o se vilket pris de kan ge er, precis som vi gjort

• Svar på tråden Ett litet tips på favors
  • MV85

Är det ingen annan som haft funderingar åt detta håll?

• Pentan

Nej, men det var verkligen en fin tanke!!

• didis

Vi hade inga gåvor till gästerna, men annars är det ett bra tips.

Eller ge bort en kyckling eller get även om det är dyrare. Jag tycker det är en kanonpresent, min syster fick en bybarnmorska i julklapp.

Googlar man på "ge bort en get" kommer flera förslag på organisationer.

• Emelieca
    MV85 skrev 2009-05-26 18:22:43 följande:
    Är det ingen annan som haft funderingar åt detta håll?
    Jodå, jag skrev en tråd om det för ett tag sen mitt tips var iofs unicef-nålen.

www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m3394060.html

Men varför försöka få rabatterat pris? Är inte själv grejen att skänka pengarna och inte bandet i sig? Eller är dom väldigt dyra?
  • MV85
    Emelieca skrev 2009-05-26 18:38:49 följande:
    Jodå, jag skrev en tråd om det för ett tag sen mitt tips var iofs unicef-nålen.www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m3394060.htm...Men varför försöka få rabatterat pris? Är inte själv grejen att skänka pengarna och inte bandet i sig? Eller är dom väldigt dyra?
    Det går fram lika mycket pengar, de bara drar ner på styckpriset för att det blir mindre hanteringskostnada per styck.
    De som jag tittat på kostar 25 eller 50 kronor styck annars... Får dem nu för 20 eller 40 istället.
    Blir en del pengar om man har många gäster o vill ge ett till varje.
  • Emelieca
    MV85 skrev 2009-05-26 18:53:44 följande:
    Det går fram lika mycket pengar, de bara drar ner på styckpriset för att det blir mindre hanteringskostnada per styck.De som jag tittat på kostar 25 eller 50 kronor styck annars... Får dem nu för 20 eller 40 istället.Blir en del pengar om man har många gäster o vill ge ett till varje.
    Ok, det är ju suveränt! Tänkte inte på att det kostar en del att göra själva banden...
  • MV85
    Emelieca skrev 2009-05-26 19:00:05 följande:
    Ok, det är ju suveränt! Tänkte inte på att det kostar en del att göra själva banden...
    Packa dem, skicka dem, förvara dem osv kostar oxå.... Blir ganska stora kostnader per styck faktiskt..
    Sen får man alltid ner tillverkningspriset per styck desto större order man kan lägga vilket betyder att deras inköpspris (utan hanteringskostnader) blir lägre...
    Finns många led man kan kapa priset på med större ordrar...
Svar på tråden Ett litet tips på favors