• Skuggan

Lokal i Norrköping för mindre bröllop

Vi planerar bröllop till sommaren 2010. I nuläget är vi inställda på cermoni i rådhuset och en mindre bröllopsfest med omkring 25-30 vuxna samt några barn.

De flesta lokaler jag hittar verkar passa bättre för lite större sällskap. Vi vill ju inte att det ska eka i lokalerna när vi har vår fest.

Har ni några tips. Vilka små lokaler finns i Norrköping och hur lämpar sig de större lokalerna för mindre sällskap?

Vi har kollat på Aborreberg och det är en bra lokal eftersom den är uppdelad i mindre rum. Samtidigt är den rätt dyr och vi kikar gärna runt på annat om det finns.

Jag är tacksam för alla tips och idéer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-24 21:49
    Ibland går det snabbt när man skriver.

Jag bör nog tillägga att vi söker efter ett ställe där vi har möjlighet att ta med egen alkohol och där vi kan välja cateringfirma, även om vi givetvis tittar på lokaler/festvåningar som har egen catering också.

• Svar på tråden Lokal i Norrköping för mindre bröllop
  • didis
    Skuggan skrev 2009-05-24 21:43:49 följande:
    Jag bör nog tillägga att vi söker efter ett ställe där vi har möjlighet att ta med egen alkohol och där vi kan välja cateringfirma, även om vi givetvis tittar på lokaler/festvåningar som har egen catering också.
    Då begränsas urvalet rätt snabbt, tyvärr.

Vi hade bröllopsfesten på Crescendo, en 40-årsfest har vi haft vid Sörsjön. Båda lokalerna är bra på sitt sett men lite stora till er, kankse.

Hos Crescendo kan man hyra bara "stora salen" och inte rummen brevid, kansek går det att duka lite luftigt så det inte känns så tomt?

Aborreberg är annars väldigt fint, vackert läge men lite "off" (dyra taxiresor för gästerna).

Himmelstalunds brunnssalong kankse kan vara något? Jag vet inte hur stor lokalen är dock.
  • Skuggan

Åh, tack för ditt svar!

Ja aborreberg är väl bästa hitills men den kostar ju som sagt lite mer.

Vi har kontakt med Bråvikens segelsällskap också och ska kika på de lokalerna. Hoppas att de funkar bättre.

Det är svårt med mindre sällskap för det finns inte mycket som passar tyvärr.

• emelieochlinus

stadsmuseets restaurang går att hyra. De har supergod mat!

• didis

Kan man ta med egen dricka dit?
    Annars är det bra, de har en övervåning man kan vara på och maten är som sagt bra.

emelieochlinus skrev 2009-05-26 20:16:57 följande:
    stadsmuseets restaurang går att hyra. De har supergod mat!
  • Skuggan

Stadsmuseet är ett alternativ värt att kolla upp iaf! Tack för tipset. Googlar lite direkt.

Sörsjön har jag förresten kontaktat, får höra vad de säger om lokalen och kika på den om det låter bra.

• Skuggan

Hm, det såg väl inte jättelovande ut med möjlighet att ta med egen dricka. Men lokalerna var ju verkligen lagomt stora!

Jag funderade lite på gubbens trädgård, eller källaren de har. Undrar om de hyr ut sommartid, jag vet att de gör det på vintern...

• AKraft

Vi tittade på Sörby Herrgård, ligger i fyrby utanför Eneby!Där kan man ta med egen alkohol och där finns flera rum som är ett bra alternativ för mindre sällskap. Jag har pratat med flera som varit väldigt nöjda med det alternativet...dom har okså väldigt god cateringmat om man vill...väldigt trevlig var han vi pratade med. Vi valde dock Villa Fridhem, detblev lättare men kostar såklart lite mer, där får man inte ta med egen sprit men för oss kändes det rätt, vi omprioriterade lite.
    Annars tror jag på Himmelstalunds brunnsalonger...det är jättefint och mysigt med två rum. Smidigt så man inte behöver möblera om till festen.
    Lycka till med letandet!

• Skuggan

Akraft: Tackar! Ja vi har funderat lite på sörby herrgård men tänkte om när det stod att de lämnade sig från 40 personer i deras info.folder. Men det behöver ju inte betyda att det inte funkar för oss ändå! Vi får nog kolla upp det om vi inte gillar bråvikens segelsällskap som vi ska kolla härnäst.

Svar på tråden Lokal i Norrköping för mindre bröllop