• Annie998

Fotografen lämnat återbud!!! Hjälp!

Vår fotograf har lämnat återbud!!! 2 månader innan vigseln... Är det någon som kan tipsa om någon som är duktig på att fotografera i helsingborgstrakten? Är inte ute efter någon "studiofotografering" med en professionell fotograf utan bara någon som är duktig på att fotografera och som kan ställa upp en timme den 1 aug. Mot betalning förstås

• Svar på tråden Fotografen lämnat återbud!!! Hjälp!
  • MissCurly

har ni inga vänner som är duktiga?

Vi ska ha engångskamror på borden så gästerna själva får ta foto under kvällen och sen ska min syster ta foto på alla som kommer så ska vi sätta in dom i gästboken tillsammans med deras små hälsningar....

• Annie998

Har frågat runt bland vänner och bekanta men ingen som känner sig tillräckligt duktig för att ta på sig ansvaret..

Vi var i Ullared i veckan och köpte ett antal engångskameror som gästerna får använda under kvällen. Där var det billigt! Men när det gäller fotograferingen av oss som brudpar för minne vill jag ändå ha någon som vet vad han gör...

• MissCurly

ja klart... ingen som känner nån? ibland har tex syrrans kille en polare som är duktig... det kan ju bli deras present till er

VAd kostade engångs där?

• Annie998

De kostade 25 kr styck. Vet egentligen inte vad såna brukar kosta men det kändes billigt iallafall Men skenet kan bedra i Ullared

• camilla 32

2 månader innan vigseln.
    Men då har ni gott om tid på er att hitta en fotograf.
    Värre är när de kommer dagen före och inte kan.

Det ordnar sig nog. kolla på fotosidan.se annonstorget där.
    Många fotografer som kan fotografera bröllop.

• Rogerstös

2 månader innan?!
    Var det en professionell fotograf då? Tycker det låter himla konstigt,.

• tågjäntan

VAd är ni beredda att betala? En del kan ju fota vid sidan om vanliga jobbet, men ändå ta en del betalt för att de är ganska duktiga. Tyvärr vet jag inte om någon däromkring.

• tågjäntan

Ni har inget lokalblad där ni kan "annonsera" efter en bra amatörfotograf?

• MissKitten

Det finns en yngre tjej, Annelie Malmgren från Landskrona som kanske kan vara ett alternativ. Emelie Olsson från Ängelholm skulle jag väl gissa på är upptagen och bokad redan.

• ElevenSeven

Hör runt om ni vet nån pressfotograf. Vi anlitar en på min svägerskas arbete. Många pressfotografer tar även privata uppdrag.

• Annie998

Nä, det var ingen professionell fotograf utan "en vän till en vän" som lovade att ställa upp. En professionell fotograf hade nog inte ställt in det. Visst två månader är lång tid att fixa en ny på, men då vi har en begränsad budget och jag precis har startat eget företag som tar all min tid just nu så går månaderna fort.

Jag pratade med amatörfotografklubben här i helsingborg och fick kontakt med en "hobbyfotograf". Han tog 3 000 kr för att fotografera oss i en halvtimme vid festlokalen. Det tycker jag är dyrt..Inte mer än 1 500 kr har vi sagt.. Är det snålt?

Tror jag ska testa att annonsera i lokalbladet, det var faktiskt en bra idé!

• MV85
    Annie998 skrev 2009-05-24 12:42:01 följande:
    Nä, det var ingen professionell fotograf utan "en vän till en vän" som lovade att ställa upp. En professionell fotograf hade nog inte ställt in det. Visst två månader är lång tid att fixa en ny på, men då vi har en begränsad budget och jag precis har startat eget företag som tar all min tid just nu så går månaderna fort.Jag pratade med amatörfotografklubben här i helsingborg och fick kontakt med en "hobbyfotograf". Han tog 3 000 kr för att fotografera oss i en halvtimme vid festlokalen. Det tycker jag är dyrt..Inte mer än 1 500 kr har vi sagt.. Är det snålt?Tror jag ska testa att annonsera i lokalbladet, det var faktiskt en bra idé!
    3000:- för en hobbyfotograf en halvtimma var saftigt... Vi betalar 4500 inkl. moms för en proffisionell fotograf en heldag. Visserligen har han bara sitt fotoföretag vid sidan om då, men i alla fall!
  • lillabruden

TS, kika min fotografs hemsida o kontakta henne, jag vet ju inte om hon kan ditt datum, men jag gillar vår fotograf!!!

www.bemerholt.com

• Järnkaminen

Mitt tips är Emelie Ohlsson i Ängelholm. Hon fotade mina bilder t morgongåvan och hon är fantastiskt duktig. Är dock mycket populär, men man vet ju inte förrän man frågar. Hennes hemsida är www.emelieohlsson.se

Lycka till!

• Annie998

Tack alla för era idéer och erbjudande! Fick faktiskt veta ikväll att eventuellt så kan en tjej som tar studenten nu till sommaren från någon fotografutbildning ställa upp. Ska ringa henne imorgon och prata. Blir inte det av så hör jag av mig igen Tack!!

Svar på tråden Fotografen lämnat återbud!!! Hjälp!