• NewLife

    Turkost färgtema?!

    Jag har valt turkost till mitt färtema.
    Finns det nån mer än jag?
    Har upptäckt att det är en ganska svår färg, speciellt när det gäller klänningar till tärnorna!

    Så jag tar gärna emot massvis med tips på allt som finns i turkost!

  • Svar på tråden Turkost färgtema?!
  • passionsblomman

    Det ÄR en ganska svår färg, inte minst eftersom det förekommer rätt spridda nyanser av blå/grönt som alla kalllas turkos, så det ka vara svårt att passa ihop saker. Dessutom existerar inga turkos blommor, kan vara bra att veta om du har fuderingar runt bukett mmm. Där får man jobbamed olika konstgjorda material för att få in det turkos-vilket iofs absolut inte är ett problem. Det finns ju pärlor, pinnar, band, fjärilar etc etc.

  • Sommarpar

    åh vad fint!! det är min favorit färg!
    kommer nog bli kanonfint, vår tärna har en turkos klänning. köpte den på tradera där man väljer efter färgtabell på de klänningar som blir uppsydda.

    som bukett skille du kunna ha vit bukett med turkost band runt själkarna. alla trycksaker i turkost papper.

    turkosa löpare på borden..

    gick igång totalt nu..haha...
    har massa tips på turkost (och på rosa) eftersom det e mina favoritfärger så har jag drömt mig bort ibland...

  • NewLife
    Sommarpar skrev 2009-05-24 10:25:07 följande:
    åh vad fint!! det är min favorit färg!kommer nog bli kanonfint, vår tärna har en turkos klänning. köpte den på tradera där man väljer efter färgtabell på de klänningar som blir uppsydda.som bukett skille du kunna ha vit bukett med turkost band runt själkarna. alla trycksaker i turkost papper.turkosa löpare på borden..gick igång totalt nu..haha...har massa tips på turkost (och på rosa) eftersom det e mina favoritfärger så har jag drömt mig bort ibland...
    Vad heter den på tradera som har gjort klänningen?
    Dom klänningarna jag har hittat är mer enkla strandklänningar.
  • Miss Bubbles

    Jag tycker också jättemycket om turkost och funderar på hur man kan använda det i temat. Skulle också vilja ha tips på nåt ställe som säljer snygga turkosa klänningar, vore snyggt på min tärna!
    Jag skulle verkligen vilja ha turkosa skor på mig också, såg en bild på en brud som hade haft det och det var såå fint! Men det verkar svårt att få tag på är det värsta. Någon som har tips på nån bra affär eller sida på nätet? Annars täntke jag ha turkosa eller olika blå detaljer som band och hålla mig till olika nyanser av vitt och cremefärgat i blommor. Det e helt klart en väldigt fin färg!

  • Sommarpar

    vår tärna köpte en brudklänning (enkel) och beställde den i turkost (finns i mitt galleri, den rosa klänningen). hon beställde från Rick´s.

  • Linadesign

    Vi ska ha turkos och silver (och vitt) som färgtema. Jag älskar turkos, så det var ett naturligt val för mig. Våra inbjudningskort finns i galleriet. I övrigt har jag tänkt såhär: Dukningen blir vita dukar med en turkos löpare som jag ska sy av organzatyg. Servetterna har jag hittat snygga silvriga med vitt medaljongmönster. Vita blockljus med turkosa eller silvriga band knutet runt. Festhäfte i turkost papper (samma som inbjudan). Blomvasar blir genomskinliga i glas från IKEA. Vita stolsöverdrag med turkosa organzaband. MEN vi har valt att gå ifrån färgtemat i blommorna. För som passionsblomman skriver så är det svårt att hitta turkosa blommor. Därför har jag valt rosa blommor. Cericerosa + ljusrosa blandat tror jag det blir. Jag tycker detta matchar bra till turkos, så mig stör det inte alls att jag inte kan ha turkost in i minsta detalj på bröllopet! Kanske kommer jag ha ett band runt buketten i turkos eller silver.

  • Linadesign

    ...glömde skriva att min systers tärnklänning ska mamma sy i ett jättevackert sidentyg i turkos.
    Mannen ska ha svart + silvergråa kläder.

  • Miss Bubbles

    Jättesnygga skor!
    E faktiskt något sån jag har tänkt mig! Skönt att veta att de inte behöver vara så dyra heller!
    Tack för tipset!


    Sommarpar skrev 2009-05-24 11:14:04 följande:
    www.halens.se/ProductPage.aspxdom här skorna skulle jag ha köpt om jag hade turkost tema, såå snygga!!
  • novemberbrud2009
    passionsblomman skrev 2009-05-24 10:18:05 följande:
    Det ÄR en ganska svår färg, inte minst eftersom det förekommer rätt spridda nyanser av blå/grönt som alla kalllas turkos, så det ka vara svårt att passa ihop saker. Dessutom existerar inga turkos blommor, kan vara bra att veta om du har fuderingar runt bukett mmm. Där får man jobbamed olika konstgjorda material för att få in det turkos-vilket iofs absolut inte är ett problem. Det finns ju pärlor, pinnar, band, fjärilar etc etc.
    Tycker inte det gör något att blanda olika nyanser av turkost. Det är ju svårt att få exakt samma nyans vilken färg man än väljer.

    Det kommer bli skitsnyggt - turkost är en superhärlig färg.
    Ska ni ha någon fler färg till? (har ej läst hela tråden).
Svar på tråden Turkost färgtema?!