• Linaaa

Fest i orangeriet i Botaniska trädgården i Uppsala

Hej! Vi håller på att leta bröllopslokal för ett augusti bröllop 2010. Har funderingar på orangeriet i Uppsala vid botaniska trädgården precis vid slottet. Är det någon som har erfarenhet av dessa lokaler? Var nyligen i kontakt med Cajsas kök som har hand om bokningarna och maten för dessa lokaler och fick veta att man numera får både orangeriet samt intill liggande linnesalen då man bokar. Har funderingar på att vigas utomhus i botaniska om vädret tilllåter och ha linnesalen som en backup. Kom gärna med tips och råd då jag just börjat mina funderingar.

• Svar på tråden Fest i orangeriet i Botaniska trädgården i Uppsala
  • ALLIMA

Japp! Har varit där i september ifjol på vigsel och fest. Underbart fint! Trots regn blev vigseln ute i trädgården superfin! Miljön inomhus är oxå unik så det hela sammantaget blev verkligen nåt att minnas! Brudparet själva var oxå nöja. Tror de hade mat från Hambergs fisk. Kör på det!

• Nordiskbrud

Hejsan!

Nu är det iof ett par år sedan sist men jag har jobbat på ett gäng bröllop i Orangeriet Mycket vacker plats för ett bröllop och fest!!!
    Har väl inga direkta råd att komma med mer än att tänka igenom menyn noga så ni väljer mat som klarar värmeskåp bra eftersom det saknas kök (eller ivart fall gjorde det) och hur ni bäst kan utnyttja lokalen ex vart ev dans skall vara, vart serveringen och kökspersonal ska hålla till under middagen osv. Den är ju väldigt vacker men lite spartansk (från en servis sätt att se på det).

Hoppas att ni får ett härligt bröllop i Botaniska!!!! Längtar ibland lite tillbaka, hade varit en vacker lokal för vårt bröllop med

• Humlan66

någon som vet vad det kostar att ha ett bröllop där ? Det lät sannerligen intressant fast jag har en bra bit att åka dit

• Gizza
    Humlan66 skrev 2009-06-01 13:56:09 följande:
    någon som vet vad det kostar att ha ett bröllop där ? Det lät sannerligen intressant fast jag har en bra bit att åka dit
    Undrar samma sak... Letar lokal i Uppsala...
  • Beti

Ja, är det någon som har tips på bra lokaler i Uppsala för ca 60-80 pers? Vi letar lokal för juli 2010. Vi har varit på Hammarskog och kollat men tyckte inte riktigt att det funkade för oss. Någon annan som har bra förslag? =)

• Nordiskbrud

Krusenberg Herrgård? Var på ett jättefint bröllop där förra året. Salarna på slottet är väl också öppna för uthyrning.

Annars vill jag slå ett slag för Västgöta Nation!!! Har jobbat på X antal bröllop där och det är underbara lokaler för bröllopsfest! (Och andra fester )Stora salen är mycket vacker.
    Be att få prata med ansvarig för uthyrning alt någon Q. Priserna brukar bli väldigt bra jämfört med andra ställen men minst lika bra mat samt service.
    (Finns ju givetvis andra Nationer (S-Nerikes är också fin) men som gammal aktiv Västgötamedlem måste jag ju propsa på den finaste nationen )

• Linaaa

Orangeriet och Linnesalen i Botaniska kostar ca 11000 att hyra och då knyter man sig till cajsas kök som catering firma där deras billigaste 2 rätters utan dryck kostar 550 kr kuvertet men då ska städning personal och porslin uppdukning mm ingå vad jag förstått. Man kan ta med egen dryck till orangeriet vilket är bra tycker jag. Har själv inte vart inne och spanat in lokalen sedan den kom upp som ett alternativ för festen men har varit där en gång för några år sedan o minns den som mkt fin.

Svar på tråden Fest i orangeriet i Botaniska trädgården i Uppsala