• Malin och Joel

Plocka sin bukett?

Jag och sambon tänkte att det skulle vara romantiskt att plocka min brudbukett själva, med vilda blommor. Jag funderar bara om man kommer få tag på några, är så dålig på när det blommar... Vi kommer gifta oss i juli, någon som vet vilka blommor som blommar då? Vi kommer vara i Göteborg.

• Svar på tråden Plocka sin bukett?
  • passionsblomman

Det beror helt på hur resten av våren och försommaren ser ut. Det är ju visa år mycket som redan blommat över vid midsommar i södra Sverige.

Juli kan vara en rätt "tom " månad vad gäller vilda blommor faktiskt. Ni får väl helt enkelt se hur det artar sig...

Vad ni än tänker plocka:

Gör det minst ett dygn innan buketten binds ihop och ställ blommorna i KALLT vatten utan bladdelar under ytan och låte dem dra så stjälkarna är vattenspända. Då håller buketten under dagen. I annat fall kommer den vissna i din hand.

• Lady o Lufsen

Våra döttrar, tillika tärnor, plockade tillsammans min brudbukett så visst går det...vilka blommor som eventuellt finns när du gifter dig vet jag inte, är dålig på sånt.

• Nalle Puh 40

Min mamma plockade liljekonvaljer till min bukett, var så fint... (hade rosor i oxå...)

Svar på tråden Plocka sin bukett?