• ALLIMA

Freebra??? Är den bra?

Har små bröst och tänkt hitta en bh- som fyller ut och som är axelbands lös. Hittar nu Freebra här på nätet som även säljs i butik. Nån som har erfarenhet av den? Funkar den verkligen bra? Vill ju inte bh:n ska ramla av helt plötsligt...

• Svar på tråden Freebra??? Är den bra?
  • Cookie27

För mig funkar den bra, har 75D i BH-storlek i vanliga fall och Freebra har jag haft vid flera tillfällen utan problem. Kommer ha den på bröllopet också.
    Sen vet jag att andra inte är lika förtjust i den och vissa tycker den inte funkar alls så det bästa är att prova så du själv känner om den funkar.

• Gorby

Jag hade en freebra på vårt bröllop i lördags. Det funkade jättebra (jag har inte heller så stora...) Den satt där den skulle hela dan, även när jag dansade!!

• 4ever2
    Cookie27 skrev 2009-05-20 18:28:16 följande:
    För mig funkar den bra, har 75D i BH-storlek i vanliga fall och Freebra har jag haft vid flera tillfällen utan problem. Kommer ha den på bröllopet också. Sen vet jag att andra inte är lika förtjust i den och vissa tycker den inte funkar alls så det bästa är att prova så du själv känner om den funkar.
    Finns de i så pass stora storlekar!?! Jag har också 75 D, omsluter den verkligen brösten ordentligt? Den ser ut att dra ihop från sidled mer än att hålla uppe...

någon som vet om man får prova innan eller måste man köpa den då?
  • Taha
    ALLIMA skrev 2009-05-20 18:25:16 följande:
    Har små bröst och tänkt hitta en bh- som fyller ut och som är axelbands lös. Hittar nu Freebra här på nätet som även säljs i butik. Nån som har erfarenhet av den? Funkar den verkligen bra? Vill ju inte bh:n ska ramla av helt plötsligt...
    Har åxå små bröst och ville fylla ut lite men var enormt skeptisk mot freebra. Köpte ändå och har provat att bära den under mina vanliga kläder en heldag för att känna hur det känns. Jag är såååååååå nöjd. Nu har visserligen min klänning en inbyggd korsett som gör att jag känner mig extra trygg över att det inte ramlar av när jag dansar och hoppar. Men jag har som sagt använt dem en heldag till mina vanliga kläder och det var inget problem. ÄLSKAR DEM!!!!
  • Cookie27

D-kupan som de har är den största och den håller uppe brösten bättre än jag trodde. Förstås inte som en vanlig BH men jag tyckte den funkade bättre än de axelbandslösa som jag provat men det beror säkert på hur brösten är utformade :)
    Den drar både upp och i sidled men det tar lite tid att få den att sitta bra första gången.

Fick inte prova innan jag köpte den..

4ever2 skrev 2009-05-21 15:10:12 följande:
    Finns de i så pass stora storlekar!?! Jag har också 75 D, omsluter den verkligen brösten ordentligt? Den ser ut att dra ihop från sidled mer än att hålla uppe...någon som vet om man får prova innan eller måste man köpa den då?
Svar på tråden Freebra??? Är den bra?