• Sandyi­nthesu­n
    Äldre 19 May 21:51
    4188 visningar
    10 svar
    10
    4188

    Guldtema

    Vi ska ha guldtema (med lite havslikt blått) på vårt bröllop. Är det någon som har idéer om vad man skulle kunna ha för guldigt under bröllopsdagen.

  • Svar på tråden Guldtema
  • annafo­gel
    Äldre 20 May 12:32
    #1

    beror på vad du vill ha för tips, men vi ska ha vitt/guld/grönt.
    Har precis suttit och gjort servettringar av guldståltråd och vita pärlor, på borden ska små guldfärgade hjärtan strös ut, och så har jag köpt guldballonger att ha lite här och var =)

  • skål
    Äldre 5 Jun 18:08
    #2

    Vi ska ha guld,svart och rosa. Tänkte använda mig mycket av sprayfärg. Kan spraya på stenar, löv mm. Sen är våra inb.kort och övrigt pappersmaterial i guld. Mannen plus sonen har guld plastrong, flickan har ett guldband i midjan. Själv har jag guldskor (även om man inte ser så mycket av dem)
    Vill tillägga att det är en mild guldfärg på allt. Vill verkligen inte att det ska lysa kråkguld.
    Hur gar du själv tänkt att göra? Vad har ni för ideer?

  • Sandyi­nthesu­n
    Äldre 9 Jun 09:22
    #3

    Ja, vi ska alltså ha guld och blått/havstema. Jag vill heller inte ha "för" guldigt utan mer mild guldfärg. Vi har också guld på vigsel- och festprogram. Vi har endel gulddetaljer som rispåsar i guld, namn i guld på musselskal, bröllopstårta med guldkrona och vita vinbär osv... Jag ska nog också ha guldskor men jag har inte hittat några än. Klädseln på bröllopsföljet är mer åt creme än guld. Sprayfärg är ju ett bra tips, det ska jag fundera på...

  • Höstfr­un
    Äldre 9 Jun 18:18
    #4

    Hej!
    Ska med ha guld tema på vårt bröllop, samt brunt och orange liknande färger (höst..). Jag har gjort små presentpåsar till alla gäster av guldtyll, blev väldigt fint! Vilken bra ide med sprayfärg... Lycka till!

  • skål
    Äldre 10 Jun 09:05
    #5

    puffar....

  • miamed­knuff
    Äldre 10 Jun 09:06
    #6

    Vi gifter oss i början av September och våra färger är chokladbrun,orange och guld.

  • novemb­erbrud­2009
    Äldre 12 Jun 10:24
    #7

    Guldband. (runt blommor eller runt trycksaker.
    Guldservetter / servetter med guldtryck.
    Spraya guld på det du vill ha i guld.
    Guldkonfetti / gulrosenblad.
    Guldlöpare i sizoflor.

    Bara fantasin begränsar.

  • Mr and Mrs Freakh­olm
    Äldre 2 Jul 14:39
    #8

    Hejsan, tänkte ha löpare av sizoflor i guld. Är det någon som har hittat det billigt nånstans?

  • Lajsan
    Äldre 3 Jul 18:41
    #9

    vi hade guld och rött, hade sizoflor i guld och så sprayade jag dom röda rosorna med guld samt tog sizoflor runt servetterna, tror ni kan se i galleriet. Köpte sizofloret på nätet men minns inte vilken sida, annars kan man beställa i vissa blomsteraffärer.

  • b2b09
    Äldre 3 Jul 21:16
    #10

    Jag vet att jag kan söka... men vad är sizoflor egentligen?

Svar på tråden Guldtema