Florist i Helsingborg med omnejd.
Jag önskar lite tips och idéer på duktiga florister i Helsingborgstrakten. Någon som rekommenderar någon speciell? Vart har ni bundit era brudbuketter?
MVH Sofia
Jag önskar lite tips och idéer på duktiga florister i Helsingborgstrakten. Någon som rekommenderar någon speciell? Vart har ni bundit era brudbuketter?
MVH Sofia
Puff Puff
Jag gifter mig i sommar och har bokat min bukett på JN blommor. När jag var där så kändes det jättebra. Gå in och prata med dom, de är hur trevliga som helst =)
Jag har beställt min bukett hos Bellis (interflora) i ängelholm.
Kanonbra service, är jättenöjd än så länge.
Hur är de två blomsterbutikerna på Råå?
Upplever ni att floristerna försöker "lura" en så fort de hör ordet bröllop. En gammal kompis till mig som är florist säger att där hon jobbade innan var det så (vill inte skriva ut vart). Tråkigt i så fall. Att ta dubbelt betalt för samma bukett bara för att det är bröllop.
Klart att man ska betala bra för ett skickligt hantverk, ingen ska jobba gratis, men överpriser gör mig förbannad.
Fler tips?
Vi köper alla våra blommor hos två polska systrar i Annelöv, (annelövs trädgård) utanför Landskrona. Hämtat bordsdekorationen idag o de är jättefina. Min bukett som kommer vara medelstor med rosor, fresia och murgröna kostar 900. Upplever inte alls som att de luras där, tvärtom försöker de hjälpa och tipsade bl.a. om fresia som e mkt billigare än tex luktärt men lika vacker.
Tack för fina tips. Jag får åka runt och titta på olika ställen.
Jag skulle gärna vilja ha vita kallor i min bukett. Någon som har fina bilder på den sortens bukett?
Jag var precis på Råå blomman på Råå och de var helt underbara (nu dröjer ju det ett tag tills jag ska hämta den färdiga buketten men den snälla damen var mycket tillmötesgående.) Jag var ärlig och sa att det var en brudbukett och jag upplevde inte att hon la på något för det. För fyra buketter och fyra corsage betalar jag 2000 kr ca. Det tycker jag inte är så farligt. Det är inga jätteenkla buketter heller utan kräver lite pill. Vill verkligen rekommendera, just för att de var så tillmötesgående.
Jag upplevde personalen på Interflora som lite snorkig. Dessutom ville hon inte säga ett pris alls utan det skulle bli helt en överraskning. Låter ju inte så kul...
Jag funderar på handla hos rååblomman men problemet är att vi bor i östersund men ska ha bröllopet och festen i en by brevid.
Vill ha en enkel bukett med vita blommor och fint grönt till.
Ska man maila och höra hur lång tid man måste ses innan för att prata om det? eller går det att lösa dagen innan?
vill max ge ca 500 kr då det ska vara en enkel stilren bukett
Jag tror inte du behöver träffa dem innan om du inte är så kräsen med exakt vilka blommor det ska vara utan bara tycker det är viktigt med färgerna.
Att säga till henne när du ringer att du kan tänka dig att betala max 500 kr är väl en bra start. Då kan hon ge lite förslag.
Jag pratade med interflora idag, dom verkade bara bekymrade. Ringde Rååblomman sedan, och det var inga problem. Bara maila över bilden och nu är det bara vänta efter midsommar när hon hör av sig.
Rekomenderar Mörarps blommor.
Trevlig personal och bra priser.