• coddli­ng
    Äldre 18 May 19:23
    5199 visningar
    22 svar
    22
    5199

    Otrevligt inlägg i gästboken (ganska långt)

    Vet inte vart detta hör hemma, men jag blir så himla ledsen...

    För flera år sedan skulle jag ha gift mig, jag ställde in bröllopet en månad innan det blev av. Detta är något som är känt i min (och min nuvarandes) bekantskapskrets. Jag brukar skoja lite om det om folk frågar, det är så jag hanterar det mesta. De flesta (iaf de närmaste vännerna) vet dock om att det knappast är någon rolig historia, jag var väldigt rädd för den mannen jag skulle gift mig med. Han trakasserade mig och jag fick till sist byta telefonnr. Jag var rädd för honom i flera år efteråt, men nu har jag kunnat släppa allt sånt.

    Jag har idag en underbar blivande man. Vi gifter oss om ca 2 veckor och har en hemsida med gästbok. Nu har någon skrivit ett meddelande på sidan så att det ska se ut som att det är från mitt ex (han kan inte svenska så jag vet att det inte är han). Personen har skrivit "bara så att jag vet kommer jag och plockar dig på din bröllopsdag "

    Jag blev skiträdd, och jätteledsen... Vet inte hur jag ska hantera det här.. det är bara de vi har bjudit som har adressen till hemsidan. Fattar inte vem som skulle kunna skriva så av våra vänner?? Jag fick panik och raderade inlägget på en gång. Vet inte hur många som har sett det, det har legat uppe i 3-4 dagar... jag känner mig så himla sårad!! Samtidigt vill jag inte skriva något på hemsidan så att de som inte sett det får veta.. för helst vill jag inte ens tänka på gamla tråkigheter nu när jag ska gifta mig med en fantastisk man..

    Och denna person, vem det nu är, ska alltså komma på mitt bröllop.. känns helt fel.. ska jag försöka luska reda på vem det är? vad skulle du ha gjort?

  • Svar på tråden Otrevligt inlägg i gästboken (ganska långt)
  • FelizL­ane
    Äldre 18 May 19:28
    #1

    låter hemskt.. men alltså vem som helst kan ju kika runt på internet. Tror det är någon utomstående som har skrivit för att denne tycker det är kul. Ta det lugnt, händer det igen kan ni ju börja luska ut vem det kan vara. :)Kram

  • coddli­ng
    Äldre 18 May 19:29
    #2

    dessvärre måste det vara någon vi har bjudit, för personen kände till adressen till hemsidan, och mitt ex namn..

  • Linda Louise
    Äldre 18 May 19:31
    #3

    Usch, vad hemskt! Mitt råd är att försöka släppa det. Personen känner dig uppenbarligen inte väl, för då hade han/hon inte skrivit så. Jag kan inte tänka mig att någon gör så med ont uppståt utan har säkert trott att han/hon var rolig. Jag hade föröskt gå vidare, skaka det av mig och fokusera på allt POSITIVT som kommer ske på din bröllopsdag! Som en trygghetsgrej kanske du kan informera dina närmsta vännner/familj om inlägget så att de snabbt, effektivt men ändå på ett civiliserat sätt kan meddela skämtaren i fråga att lägga ner om han/hon skulle föröska ge sig på samma ämne den aktuella dagen. Det är mina råd... Du är värd en FANTASTISK dag! Låt inget pucko förstöra det!
    Stor kram och lycka till!

  • lillab­ruden
    Äldre 18 May 19:36
    #4

    inte som att jag vill låte dramatisk eller så men hade denna person menat sitt hot så tror jag knappast dem hade skrivit det i gästboken på en hemsida, som dessutom är reserverad för utvalda!
    Går det att söka på google efter hemsidan?
    En vän till dig som inte är medveten om att den har en vän som vill plåga o dumma sig har kanske försagt sig om dig.....

    Känns det hotfullt och du är rädd så tycker jag 1.kontakta polisen, 2.Säg till dem du litar på att ha öron och ögon öppna! och 3. prata med din nuvarande!!!!

  • coddli­ng
    Äldre 18 May 19:37
    #5

    Ja jag ska verkligen försöka glömma detta.. var ju bara det att jag har inte tänkt på det där alls på länge, och det var helt klart skönt att inte tänka på! Nu blev jag påmind om den ångest jag hade senast det var bröllop på g, när jag var på väg att gifta mig med helt fel människa och var kvävd och rädd... usch

    Ska nog göra som du säger och berätta för vänner och familj.. känns jobbigt att dra upp den där historien igen bara

  • Panzer­faust
    Äldre 18 May 19:39
    #6

    Radera aldrig sådant, det gör det lättare att får reda på vem det är som gjort det. Det går säkert att få reda på ändå om du gör en polisanmälan osv men det kanske är lite dramatiskt.

    Lägg upp ett svar att du inte uppskattar inlägget och att det var taskigt gjort så kanske någon kryper till korset.

  • coddli­ng
    Äldre 18 May 19:39
    #7
    lillabruden skrev 2009-05-18 19:36:55 följande:
    inte som att jag vill låte dramatisk eller så men hade denna person menat sitt hot så tror jag knappast dem hade skrivit det i gästboken på en hemsida, som dessutom är reserverad för utvalda!Går det att söka på google efter hemsidan? En vän till dig som inte är medveten om att den har en vän som vill plåga o dumma sig har kanske försagt sig om dig.....Känns det hotfullt och du är rädd så tycker jag 1.kontakta polisen, 2.Säg till dem du litar på att ha öron och ögon öppna! och 3. prata med din nuvarande!!!!
    nej alltså jag vet att det inte är mitt ex, han kan inte svenska och bor inte i sverige längre.. jag är inte rädd att han ska dyka upp, men jag fick tillbaka känslan jag hade när han trakasserade mig, det är det som det handlar om..
  • lillab­ruden
    Äldre 18 May 19:40
    #8

    du kan också vända dig till en person, en vän som vet allt och be denna prata med resten! Så har jag gjort många gånger och tro mig, jag vet precis hur det är när man mitt i en lycklig stund blir påmind om sånt! Det är som att krascha rakt in i en betongvägg
    Du kommer att klara dig och förhoppningsvis kan du glömma det igen snart

  • coddli­ng
    Äldre 18 May 19:42
    #9
    Panzerfaust skrev 2009-05-18 19:39:36 följande:
    Radera aldrig sådant, det gör det lättare att får reda på vem det är som gjort det. Det går säkert att få reda på ändå om du gör en polisanmälan osv men det kanske är lite dramatiskt.Lägg upp ett svar att du inte uppskattar inlägget och att det var taskigt gjort så kanske någon kryper till korset.
    nej det var kanske dumt, jag fick bara panik.. och så skämdes jag jättemycket ifall min familj sett det.. det är inte aktuellt med en polisanmälan, jag tror att det är någon som är bjuden på bröllopet och jag kan bara inte fatta vem som är så taskig i min bekantskapskrets..

    det går inte att googla hemsidan..
  • LB5
    Äldre 18 May 19:46
    #10

    Usch vad hemskt, kan det vara ett oerhört korkat skämt som gått fel? Jag tänkte eftersom det var en smily efter? Det verkar ju helt sjukt att en kompis som blivit bjuden skulle göra något sådant, jag skulle bli rädd även om jag inte hade den bakgrunden du har. Hoppas att du får reda på vem det är och att det är ett skämt "gone bad".

Svar på tråden Otrevligt inlägg i gästboken (ganska långt)