• FiaLottaoälsklingen

frangipani

har inte jobbat aktivt som florist på ett par år (pluggar) och behöver lite hjälp från er andra duktiga florister här inne!

har fått den stora äran att göra brudbuketten åt min blivande svägerska och hon ÄLSKAR blomman frangipani
    finns den att beställa hit till juli (nåsta år dock)? är det någon som haft den i butik eller i en bukett?

så här ser den ut!
    www.google.se/imgres&imgrefurl=www.fs.fed.us/r8/caribbean/poisonous-plants/plumeria_rubra.shtml&h=399&w=600&sz=14&tbnid=cj_6ovNO_uKEMM::&tbnh=90&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dfrangipani&hl=sv&usg=__RTQ8td7V94YQKEbrdWSDLiXB-hk=&ei=XEQQSufeJsaA_Abe6oSgBA&sa=X&oi=image_result&resnum=1&ct=image
    (oj lång adress, googla orden frangipani om den inte funkar)

• Svar på tråden frangipani
  • FiaLottaoälsklingen

strunta i den lååånga adressen, blev nåt fel!!

Googla ordet frangipani istället!

• passionsblomman

Hm! Den har jag aldrig sett som snitt i verkligheten här i hallarna iallafall...Jag vet faktiskt inte!

Men du kan väl slå en signal till någon av grossisterna och be dem kolla upp det åt dig? Berätta gärna! Det är ju en söt blomma.

• FiaLottaoälsklingen

ska kolla med grossiterna får jag se, skickar en lägesrapport senare!

• passionsblomman

Ja gör det!

FiaLottaoälsklingen skrev 2009-05-19 12:53:12 följande:
    ska kolla med grossiterna får jag se, skickar en lägesrapport senare!
  • anne på grönkulla

Mmmm, underbara men har aldrig sett som snittblomma... det finns en facebook-grupp för frangipani-fantaster - kanske vet någon där?

Svar på tråden frangipani