Festlokal i Falutrakten
Tacksam för tips på festlokaler för 80-100 personer i Falun med omnejd! Vi skall gifta oss sommaren 2002.
Tack på förhand!
Anna
Tacksam för tips på festlokaler för 80-100 personer i Falun med omnejd! Vi skall gifta oss sommaren 2002.
Tack på förhand!
Anna
Liljans herrgård kanske?
Helena! Tack för ditt tips! Var ligger den herrgården? Har du internetadress eller telefonnummer? Tack! /Anna
Några fler tips du kan titta på i förbi farten. Vet egentligen inte så mycket om dem mer än att Banken har mycket god mat!
Rankhyttans herrgård.
www.rankhyttan.se
Mäster Hans har god mat.
www.falun.fh.se
Banken
www.bankenb-b.se/
Hej!
Jag undrar om ni vill ha en lokal där allt ingår, eller om ni vill göra t.ex. maten själva?
Om ni inte vill göra nåt själva kanske officersmässen på regementet kan vara något?
Vill ni ha bara en lokal finns Dalastugan mellan Boda och Hillersboda, jättevackert, men funkar inte om ni gifter er vid midsommar, eftersom de anordnar nån kurs där då.
Kan också säga att vi blev tvungna att gifta oss på annan ort än Falun, för vi hittade ingen lokal som skulle vara lämplig för ca 100 gäster, där man kan ha egen mat eller catering, de flesta var för små, och de som var stora nog var alldeles för fula!
Lycka till!
Liljans herrgård ligger vid sjön Liljan mellan Borlänge och Falun.
Hittade ingen bra sida på internet, men här är en av dem jag hittade:
www.algonet.se/~dalahif/herrgard.htm
Torsångs församlingshem kanske? Är ju inte riktigt Falun men ganska nära är ju det iaf :)
Jag hade min fest där och den passade jättebra och det var så fint vid vattnet och så.. och man får servera alkohol där... och det är allra bästa är att det är gratis att låna ifall man gifter sig i Torsångs kyrka :)
Har du kollat i Tällberg?
/Lisa
Om ni kan tänka er Borlänge så är Tyllsnäs jättemysigt. Vi hade vår bröllopsfest där förra sommaren.
www.tyllsnas.se
Vi hade egen mat och dryck. Men jag tror att de även kan vixa maten om man vill. Vid Tyllsnäs finns ju även vandrarhem, stugor och camping där gästerna kan sova kvar.
Jag ska gifta mig 19 januari nästa år. Ett tips till dig är Bergalid som ligger i Villastaden nära Lustigknopp. Det kostar 5000:- att hyra och ska vara väldigt tjusigt. Det är Frimurarna som håller till där.Själv ska jag vara i Odd fellow loken mitt i staden. Lycka till!
Ann-Sofie! Tack för ditt svar! Vet du om Frimurarna/Odd Fellow fixar mat eller får man fixa egen mat? Vet du hur stora lokalerna är?
/Anna
Jo, man kan beställa mat genom hushållerskan på Bergalid, Marianne Rapp. Hon ska ordna buffé till våran fest. Verkar mycket proffsig. Bergalid är stort så det behövs säkert 80-100 pers för att fylla upp. På Odd Fellow är det mindre så 50 pers är lagom, så som vi har det. Jag har en kompis som ska ha sin bröllopsfest på Bergalid i vår och hon sade att det var mycket fint där. / Ann-Sofie
Det finns en trevlig restaurang vid gruvan i Falun som heter Geschwornergården. Jag vet dock inte om det får plats 80-100 gäster där.
/Lotta