• Jonnas mamma

Är jag tidig?

Han friade i onsdags och bröllopet är planerat till nästa sommar.
    Jag känner att jag vill sätta datum och boka lokal nu är jag tidig för de?¨

han tycker de är aldeles för tidigt men sånt ska väll bokas nästan ett år i förväg så man är säker eller?

• Svar på tråden Är jag tidig?
  • 27juni2009

vi bokade kyrkan 3april 2008 o vigs 27 juni i år. festlokalen, restaurang bokades i somras. sen har vi bokat lite efterhand, nåt litet kvar nu, som barnvakt men annars e allt bokat o klart sen ett atg tillbaka. men vill ni ha speciell kyrka o lokal o speciellt datum bör ni boka nu

• passionsblomman

Just lokal och kyrka kan verkligen behöva bokas redan nu,iallafall om de är populära för bröllop och ni gifter er under högsäsongen maj-augusti.

• Jonnas mamma

vi hade planerat att gifta oss juni 2010 och stället vi valt är rätt populärt.

Så ni tycker inte de är för tidigt å boka redan nu då?

• passionsblomman

Nej det tycker jag inte. Det finns ställen och datum som bokas upp evigheter i förväg.
    Resten av planerna kan ni ju ta det superlugnt med.

Jonnas mamma skrev 2009-05-16 22:57:30 följande:

vi hade planerat att gifta oss juni 2010 och stället vi valt är rätt populärt.Så ni tycker inte de är för tidigt å boka redan nu då?
  • hamåsa

Vi bokade i mars och gifter oss juni nästa år. Bara för säkerhetsskull. =) Lycka till!

• brud27juni

Boka redan nu om ni vet vad ni vill ha. :) Kyrka och Lokal bokade vi 8 månader innan. :) Skönt att ha vissa saker klara. tro mig :) Lycka till!

• lottis77

Försök att få boka det som går. Vi bokade en hel del ca 1 år innan. Fast flera ville inte boka så tidigt, de sa att scheman osv inte var klara än. En sa dessutom att vi fick återkomma i januari för först då skulle han ha köpt en kalender för 2009.

• josspossgirl1

jag tycker absolut att ni skall boka lokal och kyrka nu, det är ju ändå "bara" ett år kvar... är rätt vanligt att vara ute ettår innan. Vi bokade både lokal och kyrka nu i veckan, och vi gifter oss Juli-2010. Lycka till!

• Evepeve

Jag håller med. Vi gifter oss i augusti nästa sommar och har bokat kyrka. Nu ska vi bestämma oss om var vi ska ha festen så vi kan boka det så fort som möjligt. Det är ju synd att inte kunna vara där man vill för att man är för sent ute...

Svar på tråden Är jag tidig?