• MariaochKalle

luktfria blommor/rosor till buketten?

Min m2b s farmor har KOL och hon kan inte ha några lukter alls, inga parfymer eller blommor/rosor med någon lukt

har ni några bra alternativ ? den enda jag känner till är Gerbera. skulle va till stor hjälp om jag hade mer alternativ att välja mellan

• Svar på tråden luktfria blommor/rosor till buketten?
  • Jossebosse

Odlade rosor som du köper i blomsterbutiken har väldigt sällan någon lukt alls. Annars har du ju nejlikor, dom är ju väldigt fina. Jag skulle rekomendera att du går in till din florist och hör med henne så kan du ju se hur blommorna ser ut samtidigt! Lycka till!

MariaochKalle skrev 2009-05-16 17:55:05 följande:
    Min m2b s farmor har KOL och hon kan inte ha några lukter alls, inga parfymer eller blommor/rosor med någon lukt har ni några bra alternativ ? den enda jag känner till är Gerbera. skulle va till stor hjälp om jag hade mer alternativ att välja mellan
  • passionsblomman

Rosor i dag som köps av florist, doftar faktiskt nästan aldrig överhuvudtaget.

Utöver det kan du spana in tex Kallor, Ranunkel, Orkidé, Ornithogalum(finns flera olika sorter),Nerine,Iris, Hortensia, Gloriosa, Prärieklocka som några exempel.

• MariaochKalle

tack så mycket ! ska kolla upp sorterna, det har vart lite strul med floristen jag skulle ha så jag har inte kommit så långt än, tänkte det är ju alltid bra och veta lite innan man pratar med floristen =)

Svar på tråden luktfria blommor/rosor till buketten?