• Tillsommaren

Hur långt innan bör man färga och klippa håret??

Undrar som jag skrev ovan.. (gifter oss om 3 veckor)
    Jag ska inte klippa mig men ska ju tona håret. en vecka innan borde ju räcka men vad jag undrar är mina killar. är det för tidigt att klippa dom redan nu?
    När gör man sånt??

• Svar på tråden Hur långt innan bör man färga och klippa håret??
  • Snufflan

Tona minst 1 vecka innan så det går att rädda om det skulle bli något fel av nått slag. Killarna bör klippa sig ca 2 veckor innan och sedan gå till frisören samma dag som vigseln och få nackhåren och sånt putsat.

• Tillsommaren

ok nackhåren tänkte jag inte på. Det är jag som klipper alla killar här i huset. Då vet vi att det blir rätt frisyr.

Tack för svaret på det..

• oliveroebbasmamma

Min frisör sa att iaf 2 veckor innan bör man färga håret, just för att det ska se naturligt ut på bröllopsdagen!

• Vanityfair

Det beror på vad du ska göra om det är färga eller tona. Ska du tona håret är det bra om det är en vecka innan. Ska du färga är det bättre med två veckor.

Tänk på att om du färgar mörkare så måste du ge huden en tid att nöta bort dem mörka färgen runt hårfästen osv!

houseandwedding.blogspot.com/

• T RO

Haha, jag gjorde superblonda slingor i mitt hår på torsdagen och klippte av rubbet och stylade en toksnygg kort 60talslugg på bröllopsdagens morgon.

Kände mig jättesnygg och alla var valdigt imponerade av min nya frisyr. På brunchen dagen efter stylade jag mitt korta hår i lite tuff rufsig frisyr, kände mig som en ny människa totalt

• Nippran

Vi har bokat två veckor innan för klippning och toning.

• Capo

Hej,

I allmänhet är det 1-2 veckor innan bröllopet som är bäst.

//Capo

Svar på tråden Hur långt innan bör man färga och klippa håret??