• Lövnäs

Bjuda in fler, när några tackat nej

Vi har fått svar från några stycken att de tyvärr inte kan komma på vårt bröllop. Nu skulle vi vilja bjuda några andra istället. Men hur gör man det?
    Har inga inbjudningar som är likadana som de vi skickade ut till alla de andra. Skrev fel på några o då var det precis så att inbjudningarna räckte.
    Ska man skicka något annat inbjudningskort, eller ska man ta det muntligt. Det är några vänner till oss som vi vill bjuda, som vi har fått fin kontakt med igen nu..

• Svar på tråden Bjuda in fler, när några tackat nej
  • 20090725

gör andra isåfall, eller muntligt, det gjorde vi, jag sa som det va till en tjejkompis å hennes pojkvän, att tyvärr så hade vi inte möjlighet att bjuda er, men nu har vi det men vi har inga inbjudningskort kvar så jag hoppas det går bra med en muntlig inbjudan! å det gjorde det självklart, å hon tackade ja direkt (utan att först kolla med sin sambo) hon ville bara att jag skulle skicka ett sms med vilka tider och vart det va någonsans så de visste!

• Aleta

Ta det både muntligt och skriftligt.
    Ni kan ju skriva några för hand, det är alltid trevligt att ha en inbjudan även om man blivit inbjuden muntligen först.

• Vanityfair

Ja så har jg gjort. Förklarat läget att min mormor och morbror inte kunde komma vilket har get några extra platser. Tog det muntligt först och sedan när gästerna tackade ja så skickade jag några vackra vykort!

• Fenixx
    Vanityfair skrev 2009-05-15 02:42:02 följande:
    Ja så har jg gjort. Förklarat läget att min mormor och morbror inte kunde komma vilket har get några extra platser. Tog det muntligt först och sedan när gästerna tackade ja så skickade jag några vackra vykort!
    käck idé.
  • Jen75

JAg har köpt enkla kort som jag printat samma text i som vi hade i vår riktiga inbjudan. JAg har/kommer lämna över dessa direkt och inte skicka på posten. Känns mer personligt då osa går ut om 2 dar ;)

• Lövnäs

Tack för era svar. Köpte snarlika kort igår när jag var till stan, så nu ska jag skriva i dem o sen räcka över dem, personligen, till dem som vi vill ha med istället o förklara läget.
    Ha en bra helg!

Svar på tråden Bjuda in fler, när några tackat nej