• MissMi­jah
    Äldre 14 May 18:50
    1807 visningar
    5 svar
    5
    1807

    högtidsklädsbutiker i gbg??

    Idag var jag och m2b för att hitta en väst med plastrong och ficknäsduk. Vi besökte Johans högtidskläder, Remanns, och nån butik vid vasaplatsen, samt Tonys Högtidskläder men utan resultat. Ingen hade vad vi sökte.

    Var finns det fler butiker? För om det där är allt Göteborg har att erbjuda är det skrämmande.

    På Johans var de för det första så tjuriga när man kom in och helt okunniga (ansåg vi) lyssnade inte alls på vad vi sa. vi beskrev vad vi sökte. de kom fram emd helt andra saker och storlekar. Samma sak på Remanns. De tyckte vi skulle välja annan färg på väst (vi vill ha mörkgrå..inte silvergrå), för att de säljer me av ljusare västar.
    Jaja? Men vi ändrar väl inte bröllopets färger för attd e tycker annorlunda? Puckon!
    Det enda vettiga stället var, hör och häpna, Tonys. Bra bemötande. Trodde jag inte efter allt man hört. Men dessvärre hade de inget som föll oss i smaken. Men han var framme med både den ena och den andra västen och donade.

    Behöver lite tips

  • Svar på tråden högtidsklädsbutiker i gbg??
  • E254
    Äldre 14 May 22:58
    #1

    Finns nåt bröllopsställe vid Järntorget (utöver Remanns) men minns inte vad det heter...

  • MissMi­jah
    Äldre 14 May 23:01
    #2

    Jaså? I närheten av det?

  • E254
    Äldre 15 May 10:00
    #3

    Åt allén till, bredvid glasögonaffär och mitt emot Pustervik ungefär... Lycka till!

  • MissMi­jah
    Äldre 15 May 10:36
    #4

    tack!

  • Sommar­par
    Äldre 21 Jun 11:03
    #5

    det finns även ramonas, hööögt upp på kungsgatan. däremot är jag inte helt säker på att de har kläder till brudgummarna men kan va värt att kollas upp..
    men det är väl faktiskt så att utbudet inte är enormt i Göteborg.

    har ni tid och möjlighet så tipsar jag att ni åker till Kungsbacka. Där har ni Blooms högtidskläder inne vid torget, samt Svahns och en bröllopsbutik som ligger runt hörnet vid Svahns. Dessa butiker ligger ´på andra sidan järnvägsspåren mitemot simhallen..

Svar på tråden högtidsklädsbutiker i gbg??