• 27juni2009

Nu ringde prästen:-)

Ja alldeles nyss ringde vår vigselpräst
    Jag hade sökt henen över mail för ett par frågor, men så fick jag höra att hon skulle ha semester till 8 juni:-O hjärtat hoppade upp en liten bit, men ja ja tänkte jag de löser sig....
    Men idag ringde hon, de hade påminnt från expeditionen O Ja jag frå gå in med min pappa. Hon sa att hon säger aldrig avrken ja elelr nej rakt ut utan det beror på hur paret ser på det här med att gå in med pappa, hur stark bruden är i sin roll osv.O jag var tydligen tillräckligt stak o hade en bra anledning att få gå bredvid min pappa o få se min blivande man o våra 2 guldklimpar först i kyrkan
    var bara tvunegn att få berätta, för nu faller allt på plats känns de som, skall hem 2 veckor innan vigsel o då blir de konsultationer utav bara den.... foto, amatörfoto, präst, tårta, hår & smink

• Svar på tråden Nu ringde prästen:-)
  • J D

Vad bra för dig. Utan att starta debatt (har jag själv ingen tid med) så undrar jag om du skulle vilja dela med dig av vad din goda anledning att gå in med din pappa var. Nyfiken .

• zeddy

Va skönt att det löser sig! Jag har aldrig riktigt förstått varför man ibland inte får gå in med pappa, men har ingen lust att starta värsta diskutionen heller

Kul att det löste sig för dig iaf!!

• 27juni2009

jag kan dela med mig men vill oxå slippa debatten, de får stå för var o en hur man vill göra vid ingången i kyrkan
    Jag sa att vi levt ihop i 10år o att min sambo sagt att om de känt dig hade de vetat att ingen sätter sig över o äger dig Sa oxå att min sambo haft önskemål om att göra vår bröllospdag till något speciellt genom att inte se varandra förän i kyrkan o därför fotas vi efter vigseln. de tyckte hon helt klart att vi skulel köra på.Hon berättade oxå varför man idag inte gärna vill ha denna seden för att den fröknipaps med omyndigförklaramde osv o att kunga familjen inte ens gör det i sverige men i många andra länder.
    men hon menade på att så länge man vet om detta o har dte i åtanken men har en annan stark anledning till att gå in med någon annan än brudgummen så tycker hon att hon accepterar det.

Svar på tråden Nu ringde prästen:-)