• lillabruden

Vigselförrättare?

Jag ska börja kontakta vigselförättare i vår närhet, har fått listan av Länsstyrelsen för ett bra tag sedan.... Men hur gör man? Ska man bara ringa upp och säga 'Hej! Mitt namn är ** och jag undrar om du vill viga oss i sommar?'

Hur gör man liksom?! Hur har ni gjort?

(nu menar jag alltså inför borgerlig vigsel, inte kyrklig)

• Svar på tråden Vigselförrättare?
  • 090827

Vad jag har förstått på min pojkvän som då har ordnat allt så fick han namn och tog då kontakt med den enda som var i tjänst och bokade tid och plats med henne, sedan så antar jag att vi kommer att höras av ngn tid innan för att höra hur man vill ha det utformat

• Boomtown

Det du skriver låter perfekt lillabruden. Jag var jättenervös när jag skulle ringa och visste inte vad jag skulle säga. Jag frågade om hon kunde tänka sig att viga oss bara. Ditt upplägg låter jättebra. Sen kommer ni in på tid och datum. Resten tar man väl längre fram antar jag.

• emi82

Jag ringde och mailade många vigselförättare. Vi gifter oss på en lite svår dag, nämligen midsommarafton. Därför var det lite svårt att få napp.
    Jag ringde och förklarade att jag ringer dem i egenskap av att de är vigselförättare och sedan förklarade jag lite om var och hur bröllopet skulle vara och om de kunde ställa upp det datumet. Lite jobbigt eftersom jag har "telefonskräck", men alla jag pratade var jättetrevliga. Det är ju trots allt en ära för dem att ha blivit utsedda till vigselförättare och de gör ju de därför att de gillar det. Lycka till!

• lillabruden

det känns bättre efter era svar

Jag har inte telefonskräck men det är jobbigt för mig på så sätt att jag lätt snackar o snackar om obetydliga saker och plötsligt fattar den andra personen inte ett skvatt!! hahaha det blir så när jag blir nervös
    Jag har gjort så ibland att jag skriver upp vad jag vill säga och försöker hålla mig till det.... ska försöka få tid till att ringa runt imorgon!

Tack för hjälpen och stödet!!

• lillabruden

ÅÅÅHH så glad jag är! Har nyss ringt och pratat med en vigselförättare och hon var såååå trevlig!!! Och hon kan vår dag o tid o allt!!!
    vilken lättnad!!!

tack för hjälpen

Svar på tråden Vigselförrättare?