Jag tror det Annafogel säger stämmer. Vi har TCOL stålringar som förlovningsringar och min tappade en hel del av sina Cubic Zirkonia-stenar. Lämnade in den för fixning, men när jag kom och hämtade den hade de helt enkelt bytt ut den mot en ny - utan att ens säga något!
På ett sätt är det begripligt - ringarna är fabrikstillverkade och materialet billigt, så det är nog mycket dyrare att sitta och pilla i nya stenar på gammal ring än att ge bort en helt ny. För mig gjorde det inte så mycket (vi ska strax gifta oss och från den dagen bara använda vigselringar) men för många är ju symbolfrågan så viktig att de kanske hade kunnat tänka sig att betala dyrt för att få den gamla ringen reparerad.
Så om det där med att kunna ändra storlek känns viktigt så fråga noggrant om det finns smeder som KAN göra det och ungefär vad det kan kosta!
P.S. I övrigt har vi varit jättenöjda med våra stålringar och kikade på samma material till vigselring (sen blev det järn istället). Visst får även stål sina repor, men lystern är fin, tyngden känns bra!
Om man är förtjust i stålringar kan man gärna googla på orden edelstahl och trauringe, i Tyskland finns mycket fler modeller än TCOL har - t.ex. om man vill ha två släta ringar så finns de i många olika bredder, vilket TCOL inte har!