• suzem

Tips på goda drinkar!!!

Vill ha en massa tips på goda drinkar som man kan göra på bröllopsfesten!

• Svar på tråden Tips på goda drinkar!!!
  • mamci

Hej! Här kommer mitt tips.
    KOSACKENS LÄNGTAN! Den är super god och läskande + att den är fryst så man slipper tänka på is! :)

7,5 dl vodka
    4 citroner
    2 förpackningar ananas/apelsin juice
    1 burk cocosmjölk

Häll spriten i en frysbar plastburk, pressa i citronerna, tillsätt juicen och cocosmjölken och rör om. Ställ i frysen i ett dygn. Skopas upp i glas och serveras med fruktsoda.

• suzem

Mmm, det låter jättegott!

Fler förslag?

mamci skrev 2009-05-12 23:06:42 följande:
    Hej! Här kommer mitt tips.KOSACKENS LÄNGTAN! Den är super god och läskande + att den är fryst så man slipper tänka på is! :)7,5 dl vodka4 citroner 2 förpackningar ananas/apelsin juice1 burk cocosmjölkHäll spriten i en frysbar plastburk, pressa i citronerna, tillsätt juicen och cocosmjölken och rör om. Ställ i frysen i ett dygn. Skopas upp i glas och serveras med fruktsoda.
  • Miss Biii

"Mojito" och "Fidel Castro" är mina favvisar. Man kan även göra en mix av båda:
    *mörk rom
    *lime
    *mynta
    *ginger ale
    *mkt is :)
    God och otroligt fräsch!

man kan ha i socker oxå men jag brukar hoppa det!

• BlivandeFruPettersson

En superenkel variant är vodka, sprite och en massa pressad lime i, plus en limeklyfta i glaset - läsk!!

Annars kanske en Pure love är något för bröllopet, skaka gin, hallonsyrup och lime sour, fyll upp med ginger ale.

Äpple: Smirnoff apple, apple sourz, sprite.

Absolute candy punch: skaka 1 del Baileys/Dooleys, 2 delar Absolut Mandrin, 2 stänk arrak och mjölk, toppa med mjölk.

• Lövings

Här är de vi ska ha:

San Francisco
    2 cl vodka
    2 cl bananlikör
    apelsinjuice
    Grenadin
    Apelsin eller körsbär

Gin och tonic
    4 cl Gin
    Tonic water
    Citron

Åbergh
    2 cl absolut mandarin
    2 cl passoa
    Sprite

+ ett par till som vi inte bestämt oss för än.

Hörde talas om någon drink med mintu och ananas i.
    Någon som vet vad det är för någon?

• BlivandeFruPettersson

Hmm, tänker du på Minttu on the beach? Minttu, Pineapple sourz och Sprite, garnerat med en ananasbit? Är det enda jag kan komma på sådär...

• therese182

En typ av rosapantern...likör 43, mjölk och grenadin!
    (grenadinet kan med fördel bytas mot både jordgubb eller hallon likör!)

• laxön2009

Jag uppfann en drink igår som vi ska servera på vårt bröllop. Den började med att jag egentligen ville ha något mojito-liknande men utan att behöva muddla mynta och lime för varje drink. Istället har jag köpt två buntar med mynta (i mellanösternbutik) och gjort en sockerlag med mintsmak. Drinken är ganska alkoholsvag eftersom jag vill att folk ska kunna dricka flera... :)

Pink Summer Love
    1,25 dl Tequila
    1,25 dl Sockerlag med mynta
    7,5 dl rosévin
    3 limefrukter i klyftor
    3,5 dl kolsyrat vatten

(eller 1 msk vardera av mintsockerlag och tequila, 1 dl vin och några limeklyftor, toppad med kolsyrat vatten).

I övrigt ska vi servera Cosmopolitan ur stora samovarer - vi satsar på Sex and the City/Manhattan goes Älvkarleby...

• therese182

med risk för att bli idiotförklarad...
    Vad är samovarer?

Svar på tråden Tips på goda drinkar!!!