• lyckaäraugusti

Blev det för mycket?

Skulle vilja ha någons åsikt och jag vill att ni är ärliga. Jag gifter mig i augusti. Vigseln kommer vara med närmsta familjen men efter det bjuder vi till bröllopsfest. Vi ville ha en stor fest med alla vi känner nya vänner som gamla. Men just nu känner jag mig lite generad över en del inbjudningar. Jag har bjudit in fem familjer som vi lärt känna ganska nyligen. 8 månader för att vara exakt. Vi har barn som är lika gamla och vi har träffats ganska regelbundet under denna tid. Men det känns som om de ryggade tillbaka när de fick vår inbjudan. Alla har inte svarat men de som gjort det har verkat obekväma, sagt tack för inbjudan men...en förklaring kommer om varför de inte kan osv. Men Jag får en känsla av att de inte vill komma. Nu känner jag mig dum. vad tycker ni är det för tidigt att bjuda in till bröllop efter en kort vänskap som 8 månader?

• Svar på tråden Blev det för mycket?
  • Trulsa79

Nej, det tycker jag inte.

• JL2b

Det tycker inte jag! Jag fick en inbjudan av en väninna som skulle gifta sig redan efter 2månader! Och jag blev så själar glad för att hon ville ha mig där på sin stora dag. Så ja tycker inte att det var dumt gjort.

• Nippran

Nej, det tycker inte jag. Jag har själv bjudit in en familj som vi har umgåtts med i drygt ett år samt ett annat par som jag känner sedan kort tid tillbaka. Däremot är det en del som inte har kunnat svara eller som har sagt att de är redan uppbokade - det är som sagt semestertid när vi gifter oss (22/8)

• lyckaäraugusti

Tack för så snabba svar!! Nu känns det bättre

• DanKat

Jag tycker absolut inte att det är för kort tid! Jag kan erkänna att vi funderade väl på vissa om det inte skulle verka konstigt att bjuda dem, men vi bjuder hellre några för mycket som blir överraskade (och förhoppningsvis glada ) än att vi bjuder några för lite som vi sedan får ångra resten av livet typ... Så jag tycker absolut ni gjorde rätt

Svar på tråden Blev det för mycket?