• Danielaa

Går de gravera på alla manschettknappar?

Kikar lite på manschettknappar till m2b å även till pappsen som fyller år veckan innan vårt bröllop. Funderar på om de går å gravera på alla manschettknappar eller om man kanske måste kolla de me nån guldsmed eller så först...?

• Svar på tråden Går de gravera på alla manschettknappar?
  • 27juni2009

tyvärr är många manschettknappar "fejk" materila o går inte att gravera i. Om man skall ah silver eller guld blri de ganska dyra, emn då går d eju att gravera. Tittade till m2b o ville gravera vårt monogram, emn han kommer typ använda dem ett fåtal ggr/år o de var de inte värt.

• MissMijah

Jag handlade manscettknappat på cufflinks.com
    där finns ju så man kan välja till gravyr om man vill , det är inte alls speciellt dyrt där.
    då ligger det ju ändå i deras händer att gravyren blir bra.

jag betalade ca 110 dollar för knapparna, gravyr, en fin ask till dem och frakten från usa. och dollarn ligger nu på typ 8 kronor. så det är ju inte alls dyrt.

• ElinDLB

Det är ju helt beroende på material om det går att gravera eller inte. Men är de i silver så är de ju inte så dyra. Finns ju lite olika metaller att leka med så är väl bäst att fråga någon som kan gravera typ guldsmed? Min M2B kommer att ha ett par som tillhörde hans morfar som har gravyr i form av initialer så går gör det ju men är ju som sagt beroende på vilket material man har.

Svar på tråden Går de gravera på alla manschettknappar?