• Mamli

Slipa ner tänder? och fixa lite annat.

Min sambo har väldigt långa tänder, vi prata lite och han sa att han funderade på om man kunde slipa ner dom lite. Han har haft tandställning så annars är de väldigt fina, men de är långa!

Nån som vet nåt om de? om man kan göra de och vad de kostar om man är över 20?

Jag funderar på om vi ska gå till tandläkaren 2veckor innan vigsel för undersökning, mest för att de kan ju bleka tänderna lite med en viss kräm de har där. Vet nån hur länge de vita håller?

• Svar på tråden Slipa ner tänder? och fixa lite annat.
  • älskarlivet

Det kostar säkert en hel del tror jag.. Har precis gjort en massa med mina tänder p.g.a. en olycka, och billigt är det inte.. Försäkringskassan betalar mitt som tur är..

• Aleta

Inte för att jag är någon expert, men om man slipar ner tänderna så tar man ju bort emaljen, det kan väl inte vara bra.

Det de brukar göra i amerikanska make-over-program är väl att slipa ner tänderna och limma på löständer på det som är kvar. Tyvärr så måste de bytas ut med jämna mellanrum och man kan inte ångra sig för att tänderna är bortslipade då.

Jag slår vad om att din blivande är jättesnygg i precis de tänder han är född med. Personlighet ska man inte förakta.

• brud27juni

Jag har slipat ner mina tänder i samband med tandställning av estetiska skäl. Mycket av emaljen försvinner så behövs ständig kontroll. Jag lade in "fyllning" men hjälper ju sådär när det blir slitet. Skulle verkligen tala med en tandläkare först. Jag som dessutom är otroligt tandläkarrädd och sövs ner.. Hur som, är det han som själv stör sig på det så tycker jag att han ska höra sig för. Annars tycker jag att tänder kan ge så mycket personlighet att man många gånger ska låta bli att förändra. :) Jag önskar att mina hade fått vara som de var från start. :)

Lycka till :)

• didis

Att bara putsa på tändernas skär så de blir kortare går på några minuter och kostar några hundringar.

MEN - putsar man för mycket försvinner emaljen och förutom att tänderna då nöts snabbare kan det ge isningar (som visserligen går över). Med åren nöts ofta emaljen bort på skäret i vilket fall men det kanske han inte vill vänta på?

De två tänderna mitt fram SKALL också vara längre än tänderna vid sidan om. Ett snyggt leende som jag googlade fram är detta a5McGnxHxizM:&tbnh=65&tbnw=106&prev=/images%3Fq%3Dvackert%2Bleende%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26um%3D1 (jag har inget samband med den aktuella kliniken).

Hälsningar
    didis, leg tandläkare

• Waldekranz

Jag tycker att mina framtänder är lite långa även om alla andra påstår att de inte är det så när jag för några år sedan tog bort min tandställning bad jag dem slipa ner mina "vampyrtänder" men då sa de att det skulle skada tänderna så de ville de visst inte. Så skulle det se ut! Två tänder ska vara lite längre än de andra.

Skulle fortfarande heslt inte ha det, men jag vet inte, i mitt fall tror jag verkligen att jag är den enda som tänker på det. men hans fall kanske är mer extremt, men är det värt framtida problem? Såfall ska det juinte avra bara för bröllopet i alla fall tycker jag.

Svar på tråden Slipa ner tänder? och fixa lite annat.