• angelamaria

Någon som har erfarenhet av att fotas innan kyrkan?

Funderar på att fotograferas innan kyrkan..

Är det bra eller dåligt?

Tänker mest på gästerna som slipper vänta ifall man fotas efter kyrkan..

Dessutom kan man ta det lugnt när man sitter i "bilen" på väg till festlokalen, dricka champagne ta en sväng runt staden ..

Vad tror ni?

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av att fotas innan kyrkan?
  • camilla 32

Jag tycket att det är det absolut bästa att fotas innan vigseln. Då behöver inte gästerna vänta, och ni kan i lugn och ro ta er till festlokalen.
    Men har ni inte fotograf under vigseln? Då kan de ju ta både före kyrkan, under vigseln, och utgången ur kyrkan. Den tycker jag är viktigast. Ger de bästa korten när man tågar ut och får ris, bubblor kastade på sig

• DanKat

Vi ska också fotograferas innan vigseln, mest pga att vi vill vara så fina som möjligt Vi var på ett bröllop i somras där brudgummens corsage tyvärr blev sönderkramat så han fick ta av den helt när de skulle fotograferas Även smink och frisyr är ju sånt som om man har otur inte ser lika perfekt ut efter vigseln och alla kramar.

• isop

Vi ska fotas före vigseln, mellan 13 och 14, vigseln är 15. Jag våndas fortfarande över att tvingas ta på mig den relativt obekväma brudklänningen så tidigt, riskera att skrynkla till den och svetta ner den... ja, jag trivs generellt inte i festkläder...

• angelamaria

Fotografen ska vara med hela dagen så klart!
    Både innan vigseln, under vigseln och efter vigseln...
    men jag tänkte på lite kort någon annan stans med bara vi två...

Tror nog det blir bäst o göra det före kyrkan!

men hur blir det med klänningen, skorna o frisyren om man tex ska fotas på botaniska trädgården?

Får man inte ont i fötterna osv ...

om man ska springa runt o fotas ...

Hur lång tid behöver man för att fotas innan kyrkan egentligen?

• isop

Jag har också funderat på det där med ont i fötterna. Jag tror att jag ska börja gå in mina skor. Hoppas att de inte blir smutsiga bara... det är ju inte samma sak att bara trippa runt i dem lite inomhus... men modellen är relativt "robust" för att vara finskor, även om de är vita.

• DanKat
    angelamaria skrev 2009-05-11 15:12:38 följande:
    Får man inte ont i fötterna osv ...om man ska springa runt o fotas ...Hur lång tid behöver man för att fotas innan kyrkan egentligen?
    Det beror väl på vilka skor du har Vi har en timme bokat för fotograferingen innan vigseln.
    Tänk på att det kan vara bra att ha med ett vitt lakan eller handduk som man t.ex. kan lägga under om man ska sitta på någon bild, så slipper man riskera att klänningen blir smutsig.
  • Troligen

Men man får ju inte träffa mannen innan bröllopet. :)

• skille

VI skal fotas før og etter, vi tar de fine kortene innen vigselen og tar mer rolige kort etter. Siden man nesten ikke komemr til å se mine skor har jeg kjøpt emg ett par croks balerina skor.... helt fantastiske å gå med og man blir ikke sliten:)

• angelamaria

Jag ska ha 8 cm klack på mina skor..

Jag är van vid höga skor, men hoppas bara jag inte får ont!

Dessutom kan jag inte byta till andra eftersom mina kille är väldigt lång... Då ser det inte så bra ut på bilderna om jag har platta skor..

Klänningen släpar då i marken också ...

• MorKe

Hej hej,
    Jag skulle säga att det vanligaste idag är att man fotas innan vigseln. Mycket med tanke på gäster som inte ska behöva vänta och planering för kvällen som ska gå ihop. De flesta tycker nog ocks[ det är OK att både ses och ha ringar på sig innan man verkligen gift sig.

• angelamaria

Låter perfekt =)

Så kommer vi att göra!

• Essovich

1 timme kan nog räcka om man bara ska fotas på ett ställe.

/Jessica

• fru mumsmums

Vi fotade innan (men så har vi små barn).Bättre att fota porttätt innan, för inne i kyrkan kommer garanterat tårarna förstöra sminket! Vi fotade i två timmar.Tiden går så fort!men vår fotograf fotade även under vigseln och när vi kom ut.

• Linda Louise

Angående skor och ont i fötterna:
    Det är ingen som ser skorna om du har en lång klänning. Funkar lika bra att ha på sig bekvämare skor under när man fotas (och det är bara att byta om man vill ha detaljfoton). Dessutom får man lätt gräsfläckar på skorna om man ska stå någonstans där det inte är asfalt/grus/sten.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av att fotas innan kyrkan?