Höstbröllop
Hej!!
En nervös blivande fru som undrar om man måste gåpå hösttema gällande bukett när man gifter sig i i slutet av september?
Snälla nån hjälp mig blir tokig =I
Hej!!
En nervös blivande fru som undrar om man måste gåpå hösttema gällande bukett när man gifter sig i i slutet av september?
Snälla nån hjälp mig blir tokig =I
Måste??? Du/ni bestämmer själv vad du skall ha för sorts blommor, vilken färgskala det skall gå i osv. Finns ingen som måste ha hösttema på festen bara för att man har bröllopet på hösten.
Det enda som skulle kunna styra är ekonomin och då kaske hösttema är billigast just då.
Glöm alla sådana tankar och lägg fokus på vad du gillar för stil och färger själv istället. Ha gärna ett lite öppet sinne vad gäller exakta sorter och låt din florist hjälpa till att hitta fina kvalitetsprodukter till bra dagsprise hellre än att låsa dig helt vid en exakt blomma(som då ofta blir dyr)
Fundera över vad du vill att bukett/dukning osv ska ha för känsla. Det är en jättebra utgångspunkt.
Förresten: OM man vill ha en höstig känsla så kan man ju komma ihåg att höstens färger är MER av bruna och mörkgröna toner än tex orange och gult, som även i naturen bara är accenter. Och tänk hur djupblå färg vattnet får de klara höstdagarna...eller blyertsgrått de regninga... Det finns ånga färger på paletten, möjligheterna är många och underbara!
"ånga"? Jag menar naturligtvis MÅNGA färger...