• londontjejen

får inte plats med alla gäster i rådhuset

Vi gifter oss den 29 aug i helsingborgs rådhus men har ett problem man får bara ha 40 gäster under vigseln o vi ska bjuda fler hur gör man någon som har erfarenhet av detta ???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-09 13:24
    Vi har bjudit cirka 56 pers o förmodligen kommer ej alla eftersom min sambo är från Wales o många gäster måste resa långt för att komma sa förmodligen får ju alla plats men det är ej säkert

• Svar på tråden får inte plats med alla gäster i rådhuset
  • Lady o Lufsen

Vet inte hur ni ska göra men när vi gifte oss så hade vi som plan B även bokat kyrka.
    Kyrkan "rymde" 90 personer men vi hade ju 120 gäster...
    "Allt går med god vilja och vaselin...ibland får man även ta till skohornet" sa våran präst

Hur många fler än 40 kommer ni att bli?

• didis

Det var ett litet rådhus! Har de ingen annan lokal att tillhandahålla för er?

Sedan behöver inte folk sitta, flera vigslar jag varit på (inkl min egen) har gästerna stått upp och då är det lättare att klämma in flera personer (vi var ca 100 pers).

• SweetSun

Måste ni vara i rådhuset?

• londontjejen

Ja inbjudningar till de brittiska gästerna har redan gått ut o rådhuset e bokat

• SweetSun

ajdå.. Men det går inte att vara utanför rådhuset nånstans?

• londontjejen

Nej men funderar pa att skriva i inbjudningarna till nagra att mota oss pa trappan utanfor o kanske arrangera sa att den som ska spela ett stycke under ceremonin även spelar nåt då eller ??

• londontjejen

efter vigseln det vill säga...

Svar på tråden får inte plats med alla gäster i rådhuset