• målers­kan
    Äldre 7 May 10:00
    2473 visningar
    6 svar
    6
    2473

    Mens och bröllop

    Kanske inte rätt tråd men..... Har förstått att jag kommer att vara precis vid mensens första dag vid mitt bröllop. Förrutom att det inte e så kul över huvudet taget, så har jag väldiga problem med den vanliga mage i samband m ägglossning och mens. Sist när mensen drog igång åkte jag in t akuten då jag höll på att simma, skitläskigt (första gången dock, men vem vet..). De sa att de var kombinationen IBS-mage, mensvärk, lågt blodtryck och lågt blodvärde.

    Hjälp mig, vad ska jag göra? Visst kan man skjuta upp mensen på nåt vis? Har kopparspiral idag.

  • Svar på tråden Mens och bröllop
  • missbi­lly
    Äldre 7 May 10:03
    #1

    Ja det går att skjuta upp. Ta kontakt med din läkare så kan han skriva ut recept åt dig.

  • Sagans­Mamma
    Äldre 7 May 10:03
    #2

    Kontakta din BM.. Jag vet att det finns piller som skjuter upp mensen, vet dock inte hur det fungerar med kopparspiral.

    Lycka till!!

    Kramaar, från en med enorma mensproblem.

  • missbi­lly
    Äldre 7 May 10:29
    #3

    Det funkar även med kopparspiral! =)
    Men min bm sa att jag skulle prata med läkare då hon inte fick skriva ut sånna piller (men det kan nog skilja från bm till bm)

  • målers­kan
    Äldre 7 May 16:17
    #4

    Tack för tipsen! Ska ringa till gyn imorgon. Å så har jag en tid hos husläkaren om några veckor, så det kanske löser sig. Fast problemet är ju att jag är som sämst innan mensen, så det e väl inte säkert att det hjälper ändå. Man får väl ta sig lite skumpa så det dämpar....... trist bara med uppsvälld mage.

  • Prince­ss4aDa­y
    Äldre 7 May 16:21
    #5

    När jag va på semester för herrans massa år sen köpte jag receptfria piller på apoteket, Cyklo-nånting om jag inte minns helt fel. Vet dock inte om det finns kvar, eller om man kan lta dom i samband med kopparspiral.

  • Gussav­ilmis
    Äldre 7 May 18:51
    #6

    Jag tar Cyklo-F för att jag blöder rätt mycket. I stort sett all mens försvinner (för min del). Jag har kopparspiral o det funkar alldeles utmärkt! Så om du vill bli av med själva mensen så prova dom nu ett tag innan bröllopet. Men sen vet jag inte hur du ska göra med att du inte mår så bra..

Svar på tråden Mens och bröllop