• JustMeAndMyLove

Vad är det som händer med mig?!

Jag fattar ingenting. Måste vara för att jag är sjuk, längtar hem och allt det där.
    Igår så såg jag en reklam om RFSL.
    "Var 10e sekund dör ett barn av undernäring"

Satt i just den stunden och kolla på bröllopstårtor och jag skämdes så förbannat.
    Slutade med att jags att och grät hela natten :s

Sen slog jag på en film på en annan kanal. Däör dyker det upop en scen från andra världskriget där en äldre dam får sin gamla hund ryckt ur sin famn när de tas till ett fängelse.
    Och jag grääääät! som en galning!

Och så idag läser jag i tidningen att nån IDIOT till "pappa" misshandlar en liten bebis och sen kastar ut den i farten genom sin bilruta så den dör.
    Så nu gråter jag igen.

Vill helt plötsligt INTE gifta mig. Fy fan va mycket pengar....

USH

• Svar på tråden Vad är det som händer med mig?!
  • annafogel

ush, ja ibalnd får man lite perspektiv på saker och ting.. är rätt känslig när det gäller små barn, men så är jag gravid oxå. Kanske du med? =)

• Emelieca

Ja urs urs vad man kan gråta floder när man läser om alla barn som far illa, man vill ju ta hem allihopa till sig och bara älska sönder dom. Men har iaf blivit världsförälder nu=) Kan ni inte önska er att gästerna skänker pengar till unicef så kanske ditt samvete lättas lite när du gifter dig.

• wiii

ja visst är det hemskt..MEN, ingen utav dem som far illa mår bättre av att du går runt med dåligt samvete för att du har det bra. kan man hjälpa till, tex bli fadder, så absolut, men strunta inte i ditt liv och i att du ska få det bra för att alla andra inte har samma utgångspunkt.
    Njut av ditt bröllop! tyckte att emeliecas förslag om bröllopspresent lät som en fin idé om du vill göra något :)

• JustMeAndMyLove

Jo jag vet, det hjälper ju knappast nån att jag sitter och gråter :P Och jag har tänkt att be gästerna skänka pengar till barncanserfonden istället för att lägga det på presenter...

Och jag är inte gravid ;)

Men jag fylls av ett så dåligt samvete när jag ser mig omkring och inser att jag har så mycket. Och ute i världen sitter det barn och har inget alls.
    Känns som att det är det här sttet vi lever på som måste ändras och... ja egentigen, vad har jag för rätt till att ha det så mycket bättre? Vad har vi "rika" (20% av befolkningen) för rätt till att groffa åt oss 80% av världens tillgångar när det ligger barn och svälter på samma jord?

Samtidigt är jag för lat, bekväm och för rädd för förändrig för att göra nått åt det. Och det gör att jag skäms över mig själv..

Svar på tråden Vad är det som händer med mig?!