Hur berätta och säga till hans föräldrar?
Hans föräldrar är lite svåra, de tror fortfarande att han är barn. Och han ljög om om en stor sak för oss alla ett tag, jag har förlåtit honom och jag förstår honom. Han har aldrig haft föräldrar han kan tala om saker för därför att de blir så stort och tjat de aldrig släpper.
Vi har pratat om förlovning och de säger dom att de skulle vara kul, men giftemål kan vänta för de är inget viktigt. Dom är inte gifta då de tycker så, alla deras syskon är de och föräldrar var de.
Min mamma,moster,syster och vän vet att jag ska fria på lördag och att de kommer bli bröllop och alla planerar redan. Men att berätta för dom..de blir inte roligt..vi har ett lån till dem vi håller på att betala av..för allt handlar om pengar för dom.
Och de kommer dom ta upp, att vi inte har råd.
Fast de har vi för de kommer bli enkelt och jag och min mamma är de som kommer lägga pengar på de hela.
Hur ska vi säga de? Jag vet att de kommer förstöra de roliga i de hela.
Ska vi bara vara tysta och låta dem få inbjudningarna? de känns inte heller kul.
Och hans mamma kommer bli jätte sur för festen är hos min mamma, för hon vill alltid ha hand om allt och de känns som om hon riktigt tävlar.