• Miss Biii

bröllops- och doppresenter

Är bjuden på flera dop och även bröllop nu till sommaren. Skulle vilja ha tips på vad man kan köpa för presenter. Har kollat doppresenter på nätet, olika saker med barnets namn och födelsedatum på. Men tar gärna emot fler tips på prylar, butiker (i Sthlm) och hemsidor.

Tack på förhand!

• Svar på tråden bröllops- och doppresenter
  • Imma

Jag kan tipsa om min doppresent som jag ger till alla barn och som brukar vara uppskattat. En sångbok med barnsånger/visor. Det finns en bra som heter Barnens sångbok.

• Sååå lurade

dop present. Fina klassiska böcker är ofta uppskattat eller så köper jag gärna nåt av brios klassiska leksaker. Vår son älskade sina dragleksaker därifrån.

Bröllop: ja det är svårare. men jag köper gärna bäddset i bommulsatin från Hemtex för att de är så underbara att sova i...

• Miss Biii

åh, tack!! superbra tips!

• Miss Biii

tar gärna emot fler tips, alltid bra att ha fler alternativ när man ger sig ut på jakt

• josephine83

Har köpt jättefina barnpallar på I Tid & Rum i Nacka till mina syskonbarn. De målar motiven för hand och man kan få stolarna och pallarna med namn och datum om man så önskar. Kolla in deras hemsida på www.itidorum.se. Presenterna har varit mycket uppskattade!!!

• maj2010

En rolig doppresent (om familjen har en trädgård) är ett äppelträd!

• allehanda

Är det bara jag som är "tråkig"?En doppresent från vår familj är ett sparkonto på banken med insatta pengar och tillhörande spargris. Det är ju fritt att fylla på kontot när man vill.

Svar på tråden bröllops- och doppresenter