• Amilia76

Stor knöl på ryggen (Aterom)

Hej! Suck och stön! För många år sen fick jag en knäl på ryggen som konstaterades vara en fettknöl, Aterom. Jag fick själv välja om de skulle operera bort den med ett stort ärr som resultat eller ha en kvar. Valet var då enkelt eftersom knölen var så liten. Idag är den som en knytnäve stor nästan, inte alls kul att visa när jag vill vara fin i min brudklänning. Undrar just om jag kan få operar bort den på stört eller om det är flera månaders väntetid. Vi gifter oss den 15 augusti.

• Svar på tråden Stor knöl på ryggen (Aterom)
  • sprättan

Hejsan känner med dig jag hade en tvilling cysta på bröstet precis i uringnings synvinkel läkarna avrådde till operation för ärret skulle bli värre än knölen (keloid ärr) men de sög ur knölen med sprutor det gick inget vidare fick ont och vaknade en natt av att den spruckit. Så nu har jag istället ett liten hål istället för knöl inte allt för vackert men jag tejpar över med hudfärgat plåster.Hoppas det löser sig för dig och att din dag blir magisk med eller utan knöl på ryggen.Kram

• Amilia76

Åh, tack snälla för att du delade med dig av din erfarenhet. Ska ringa vårdcentralen imorgon och höra mig för om de kan hjälpa mig på något vis. Kram

• malininlove

Min M2B har oxå haft en del fettknölar som han har tagit bort. Och jag kan lova dig att de blev inga stora fula rrr efteråt. Gå bara till en duktig plastik kirurg. jet inte var du bor men om du bor i södra sverige kan jag varmt rekomendera Johan Nordqvist på Cittadellkliniken (helsingborg-Landslrona) han e super duktig.

• Amilia76

Hej! Jag bor i Dalarna, men jag ska höra mig för vad de rekomenderar här!

• malininlove

Ja kolla du jag lovar om du inte viste att min M2B hadde tre r på ryggen skulle du inte se de och hans ena knöl var som en golfboll.
    Lycka till

• yasna1

hej,
    vad konstigt.....
    jag hade oxå en sådan liten knöl( som man inte riktigt såg) men den var där och blev bara större och större.
    Jag var aldrig på vårdecentralen så att dom skulle titta på den för den gjorde inte ont, det var bara jobbigt at veta att jag hade den där.
    Det jag gjorde: varje gång jag badade så klämde jag lite på den...och igen ..och igen ...och igen.
    Det som till slut hände var att det kom ut, men jag rekomenderar det inte för att nu e det som en STOR svart prick där....som en pormask som aldrig går bort.....

• Amilia76

Det visade sig att jag har en Lipom (fettknölar i underhuden) på ryggen. Alltså en godartad tumör. Ska få operera bort den när det går

Svar på tråden Stor knöl på ryggen (Aterom)