• Fotbol­lsfru
    Äldre 1 May 10:28
    3834 visningar
    11 svar
    11
    3834

    Brudgummens kläder i Sthlm

    Hej!

    Imrg ska vi åka in till stan och prova ut kläder till brudgummen. Men vilka butiker ska vi besöka? Han har inte bestämt vad han vill ha på sig som kostym, frockcoat, frack etc så alla tips är välkomna!

  • Svar på tråden Brudgummens kläder i Sthlm
  • Emelie­ca
    Äldre 1 May 10:30
    #1

    Börja med NK dom har ju massor och bra hjälp.
    Bestämmer ni er för kostym så gå till Brothers dom har både billigare och en del märken(typ Lindeberg i vissa butiker) och där brukar man få toppenhjälp=)

  • Äldre 1 May 10:39
    #2

    Min man köpte sin kostym på GATT men som Emelieca säger så gå till Brothers och MQ. Det är ju studenttider nu och då brukar man få kostym, skjorta, slips till bra priser. Om han nu skulle vilja ha en kostym vill säga.

  • Fotbol­lsfru
    Äldre 1 May 11:00
    #3

    Det är bra. Tack för tipsen. Men jag vill ha mer! Tycker inte om att irra runt i stan bland folkmassorna så jag vill ha en direkt plan över vilka butiker vi ska besöka så puff puff

  • Emelie­ca
    Äldre 1 May 11:04
    #4

    åhlens city har ju de flesta märken, vad är eran budget?

  • Fotbol­lsfru
    Äldre 1 May 11:09
    #5

    Ska han ha något annat än kostym lutar vi mer åt att hyra. Så en hyreskostnad kanske vi snackar om ett par-tre tusen. ?? När det gäller kostym har jag ingen aning

  • capu
    Äldre 1 May 11:22
    #6

    Steens herrmode tar typ 3900 för att hyra frockcoat. Tyckte det var lite väl mycket för hyra så P fick tips om nått som hette typ Östermalms frack och smoking bla bla.... Där det tydligen var ganska överkomliga priser.

  • Fotbol­lsfru
    Äldre 1 May 11:28
    #7

    Ja det var lite väl för att hyra. Speciellt som min klänning kostade 3.000 att köpa Östermalms ska jag absolut kolla

  • MiaMar­iaR
    Äldre 1 May 12:09
    #8

    Vi var ute förra lördagen, började med Rose & Born men de hade inga svarta kostymer i stl 52, lite konstigt tyckte vi allt.
    På Tiger (jakobsbergsgatan) var de väldigt trevliga, och hade möjlighet att sy upp väst i samma tyg som kostymerna de hade. Kostymerna där hade lite mer modernt snitt.
    Även Hugo Boss (birger jarlsgatan & NK) var bra, mer klassisk snitt men inga västar i samma tyg.
    Jag tror det bästa är att börja på NK där butikerna är samlade. Fundera igenom vad ni är beredda att lägga, kommer din blivande att använda kostymen vid fler tillfällen?
    Lycka till!

  • MiaMar­iaR
    Äldre 7 May 11:11
    #9

    Hittade ni några vettiga kostymer?

  • Mattel­ine
    Äldre 9 May 17:52
    #10

    Vi var och tittade på brud och fest på hornsgatan och på Söders högtidskläder och där kostade det ca 2500 att hyra en frockcoat med tillbehör.

  • roodeb­erg
    Äldre 27 May 11:28
    #11

    Med tanke på när tråden startade kanske jag är ute för sent?

    Butiken Brudgummen på Vattugränd (eller var det ?gatan) bakom Gallerian mot Swedbanks huvudkontor, är kanon. Vilken service! Och man känner sig uppassad och speciell och de tar sig verkligen tid och säger också vad de tycker, vilket är mycket bra. Många andra nickar bara och håller med, det är inte alltid man vill det. Finns att hyra och köpa. Jag pratade med de i butiken innan jag tog dit sambon, för att kolla om de var seriösa och om det ens var värt att släpa dit honom. Och det var det! Supernöjd som sagt. Humana priser. Bra sortiment.

    www.brudgummen.se

Svar på tråden Brudgummens kläder i Sthlm