• Tilda123

    oönskad hårväxt

    hej!
    jag funderar på att ta bort oönskad hårväxt för alltid med ipl. Eftersom jag har ganska mycket hår på benen kan det bli en kostsam historia. När jag googlade såg jag att en ipl-maskin inte är så dyr att hyra. Fick en idé att kolla om det är någlad som vill gå ihop och hyra en?
    Hälsningar Tilda
    (coffekakao@hotmail.com)

  • Svar på tråden oönskad hårväxt
  • Hammerman

    Det är vid sådana här tillfällen jag njuter i fulla drag av det faktum att jag föddes till karl. Hår på rygg, axlar och överarmar är inget som bekommer mig det minsta.

  • Undertecknad

    Låter lite farligt att försöka sig på att göra laserbehandlingar själv, utan utbildning. Det är verkligen inget att leka med och jag skulle nog avråda.

  • Imma

    Och det är när jag läser sånt här som jag är glad över att vara född till kvinna. Hår på rygg och axlar behöver vi ju inte tänka på.


    Hammerman skrev 2009-04-29 15:59:42 följande:
    Det är vid sådana här tillfällen jag njuter i fulla drag av det faktum att jag föddes till karl. Hår på rygg, axlar och överarmar är inget som bekommer mig det minsta.
  • Tilda123

    man får utbildning när man hyr!
    ja, det var det jag menade. det viktiga måste ju vara att veta att vilken styrka man ska ha samt fråga noga om ALLT som möjligen skulle kunna vara negativt.

  • Nezza
    Tilda123 skrev 2009-04-30 08:42:59 följande:
    man får utbildning när man hyr!ja, det var det jag menade. det viktiga måste ju vara att veta att vilken styrka man ska ha samt fråga noga om ALLT som möjligen skulle kunna vara negativt.
    Jag skulle inte änns låta någon med "utbildning" ta bort hår på mig med laser. det blir väldigt lätt fel, du kan få permanenta brännskador och pigmentförändringar. Ta bort hår med varmtljus istället, t.ex LHE. Då finns det ingen risk för skador.
  • Undertecknad

    Jag har gjort det på en salong. Det gick jättebra. Men även om de är proffs så brände de mig en gång. Jag tycker det låter ganska vansinnigt att försöka sig på det själv, men tyvärr så kan jag ju inte hindra dig.

  • ario

    Jaaaaaaaaa....boka bara tid och låt någon som har utbildat sig fixa istället..jag har gjort flera gånger och är super duper nöjd:)

Svar på tråden oönskad hårväxt