• MsMinelli

    Söker svar på Viktväktarfrågor!

    Jag undrar en del saker gällande viktväktarna, som jag hoppas att några VV-veteraner kan svara på:

    1) Vad kostar det när man börjar? (Har förstått att det kostar 100 kr/vecka när man väl är igång men vill gärna veta vad starten kostar)

    2) Måste man klassas som överviktig för att få vara med där?

    3) Hur tycker ni att det fungerar?

    Har ca 8 kilo kvar att gå ner och nu har självdisciplinen börjat överge mig mer och mer... Vill dock så gärna bli FÄRDIG och tänker att det kanske går lättare om man har ett möte och vägning varje vecka att fokusera på... Eller vad tror ni?

    OSA snarast =)

  • Svar på tråden Söker svar på Viktväktarfrågor!
  • lönnsjö

    Hej!

    Jag har gått med i VV flera gånger. Tycker att det fungerar jättebra. God mat ochman blir mätt. En del planering krävs men i längden är det värt det.

    Jag tror veckoavgiften är höjd till 120 kr. Men med månadsmedlemsskap blir det lite billigare. Du får du dessutom tillgång till bra verktyg via nätet, t ex pointskalender, diskussionsforum mm. Om du går in på Viktväktarnas hemsida brukar de ha en kupong som ger rabatt på första veckoavgiften tror jag det var.

    De räknar ut ditt BMI och utifrån det diskuterar du med handledaren vad du vill väga. De är jätteduktiga och har bra koll på sakerna. I alla fall där jag har varit.

    För mig är det peppande att gå på veckomötena, man får en puff i rumpan att kämpa ett tag till.

    Hoppas att du blev lite hjälpt av detta. Lycka till med viktresan

  • MsMinelli

    Tack för dina svar Lönnsjö! Just nu verkar det ha ett öppningserbjudande för 60 kr/vecka första månaden, så det kostar ju inte mycket att försöka!

    Någon annan som vill dela med sig av sina erfarenheter?

    *puff puff*

  • therese182

    laddade ner deras dataprogramm på PP. Har tappat 30kg på 7månader!

Svar på tråden Söker svar på Viktväktarfrågor!