• 14e novemb­er
    Äldre 28 Apr 16:45
    3707 visningar
    13 svar
    13
    3707

    Novemberbröllop 2009

    Någon mer som gifter sig i november 2009?
    Vad planerar ni för upplägg med tema, blommor, klädsel osv?

  • Svar på tråden Novemberbröllop 2009
  • FruJ20­09
    Äldre 3 May 22:02
    #1

    Vi gifter oss också den 14 november
    Tema vet jag inte men vi kommer köra på färgerna vitt och lila.
    Klänningen är jag rätt säker på redan:

    www.maggiesottero.com/dress.aspx&line=m&keywordType=any&page=0&pageSize=12&style=A3101

    Ring är även den klar:

    www.guldklippet.se
    En SIGNO B012

  • 14e novemb­er
    Äldre 3 May 22:18
    #2

    Kul!!! Någon mer med samma udda datum.

    Kanonsnygg klänning.

    Jag har "hoppat in" på decemberbrudarnas tråd, det kan väl du också göra. Känns bra att bolla ideer med fler i samma fas.

    Har ni bokat lokal?

  • Jessan­78
    Äldre 5 May 21:05
    #3

    Hej
    Vi gifter oss 21 nov, i Bromma kyrka. Vi har inget tema, iallafall inte än. Har börjat kolla lite på bilder på klänningar för att försöka få en uppfattning om vad jag vill ha. Sen har vi bokat lokal, gästlistan är nästan klar och börjat fundera på musik till vigseln.

    Var ska ni gifta er?

  • 14e novemb­er
    Äldre 5 May 22:10
    #4

    Vad kul med fler i november!

    Vi gifter oss i Borlänge 14:e november. Hur kom ni andra novemberbrudar fram till november? Vi tyckte att november är en tråkig månad så då är det ju kul med både fest och bröllopsdag. Folk har tid att komma, om man har ett par ganska "lugna" månader (oktober och november) på sid att planera.

    Jag har även varit inne på "vinterbrudarnas" tråd. Ska vi fortsätta där eller hålla igång denna tycker ni?

    Superkul med fler i november. Bara 6 mån kvar...

  • Jessan­78
    Äldre 11 May 21:52
    #5

    14e november skrev 2009-05-05 22:10:46 följande:


    Vad kul med fler i november!Vi gifter oss i Borlänge 14:e november. Hur kom ni andra novemberbrudar fram till november? Vi tyckte att november är en tråkig månad så då är det ju kul med både fest och bröllopsdag. Folk har tid att komma, om man har ett par ganska "lugna" månader (oktober och november) på sid att planera.Jag har även varit inne på "vinterbrudarnas" tråd. Ska vi fortsätta där eller hålla igång denna tycker ni?Superkul med fler i november. Bara 6 mån kvar...
    Vi valde november av flera anledningar:
    - min sambo friade i år på alla hjärtans dag, och vi ville inte vänta för länge med bröllopet, tror inte att jag skulle "orka" hålla på och planera enda tills nästa sommar
    - vi träffades den 22 nov, tyvärr är det en söndag i år, men det är ju lite symboliskt ändå...
    - vi vill inte ha ett sommarbröllop, av många anledningar
    - och som du skriver, så är folk, lokaler, fotografer mm inte så fullbokade i nov

    några fler nov-brudar? eller brudgummar?
  • Äldre 13 May 21:28
    #6

    Vi gifter oss också den 14 november :) Färgtemat blir rött, vitt och silver.

  • 14e novemb­er
    Äldre 13 May 21:46
    #7

    Kul med en till 14:e november!

    Hur har ni fått in färgtemat i er planering?
    Var gifter ni er någonstans?

  • Äldre 13 May 22:04
    #8

    Det blir betoning på vitt och silver, med vita dukar/fiberdukar, silverkandelabrar osv. Vi har ett rött mönster på alla trycksaker, och det blir röda rosor i brudbukett och bordsdekorationer. Funderar på att ha röd dekorväv på honnörsbordet också...

    Vi gifter oss i Varberg.

  • Mrsstu­mpan
    Äldre 14 May 17:48
    #9

    Hej!
    ska också bli fru 14 november. ett år efter förlovningen var lagom planeringstid, o jag gillar också att göra något kul av en annars ganska trist månad. Har kommit en bit med planeringen, bokat lokal i gbg, köpt en underbar klänning och börjat fundera på allt annat. skulle vara kul att ha er i samma situation att bolla med =)

  • 14e novemb­er
    Äldre 14 May 20:56
    #10

    FruJ2009, Polly74 och Mrsstumpan - idag är det exakt 6 månader tills vår dag!!!

  • Mrsstu­mpan
    Äldre 15 May 16:00
    #11

    helt otroligt hur snabbt de första 6 månaderna asen förlovningen har gått! bokade hotellet för bröllopsnatten idag, första gången jag använt mitt nya namn hur långt har ni andra kommit i planeringen? jag är sugen på att börja pyssla med inbjudningar och annnat papperspyssel, någon som har börjat fundera på ideer?

  • 14e novemb­er
    Äldre 15 May 18:42
    #12

    Mrsstumpan; jag är också sugen att börja pyssla. Jag har lagt ut en tråd ang kortinspiration vitt/silver (vårat tema).

    Beställde vigselring i förrgår. Såå kul.

    Vi funderar också på på namnbyte men vet inte vad vi ska heta ännu:)

  • Mrsstu­mpan
    Äldre 20 May 16:48
    #13

    Vad kul med vigselring, jag är så sugen på att köpa min med. Såg ut en perfekt när vi köpte förlovingsringarna. Vi har pratat om att gå och köpa den snart så den inte går ur sortimentet eller så. Har du bild på din? När får du hämta hem den?

    Hittade över till Vinterbrudarnas tråd, ni är väl med där med såg jag.

Svar på tråden Novemberbröllop 2009