Tips för bröllop i Järfälla/Hässelby/Vällingby med omnejd
Vi gifte oss på den 12 april 2009 och nu vill jag dela med mig av mina erfarenheter vad gäller planerandet. Saknade själv bra tips kring arrangemang i Järfällaområdet när jag planerade. Nu har jag mitt facit och vill (om jag kan) hjälpa er andra som planerar framtida bröllop:
Vi gifte oss i Järfälla kyrka och använde oss av följande leverantörer:
Bröllopstårta: COOP Häggvik (08-503 157 11 eller cfhaggvikbageri@coop.se), har eget bageri och tar 35:-/bit. Vi valde en fantastiskt god hallon/chokladmoussetårta.
Frisör: Klipphuset i Jakobsberg (08-580 190 29)
Liten frisersalong på Vasavägen 106 som ägs av Barbro. Hon gjorde en fantastisk uppsättning av mitt långa och tjocka hår. Engagerad, noggrann och kunnig.
Blommor: The Whyte House (www.thewhytehouse.se) Jenny Whyte gjorde brudbukett,corsager,tärn-och näbbukett samt blommor till tårtorna. MYCKET billigare är vanlig blomsteraffär, gratis hemkörning samt fantastiskt engagemang och bemötande. Garanterat prisvärd!
Fotograf: Charlotte Törnblom, Siluett (www.siluettfoto.com) Personlig fotograf med bra idéer. Mycket engagerad och duktig.
Festlokal: Skälby gård (www.skalbygard.se) Fin bygdegård i Skälby. Bra kök och trevliga lokaler. Med bra mat (www.xlntcatering.se) och snygg dukning (www.westmans.se) blev vår fest suveränt bra.
Det bästa med alla dessa leverantörer är att de finns i, eller nära, Järfälla. Och vi blev riktigt nöjda!
Lycka till alla blivande brudpar!