• Pärlan10

Dessa ringar...

Tips, tips, tips!

Budget: högst ca 2000:-/ring
    Ni får väldigt gärna tipsa om vilken ring ni köpte och pris! (guldringar)

Gärna Guldfynd, där dom har erbjudande just nu.

Vi har inte så stor budget men vi vill gärna förlova oss.

• Svar på tråden Dessa ringar...
  • Rebellen75

Vet inte om jag har något tipps å vilken ring ni ska köpa men tänk på att ringen slits otroligt mycket. Min VAR hamrad en gång i tiden ( köpt på guldfynd ) men nu är den slät. Gubbens ring har suttit runt halsen i 7 år och ser fortfarande ut som den gjorde i början. Så jag beställde en slät vigselring som matchar min ring nu.

Så köp inte en för tunn ring för då får ni bara köpa en ny efter typ 6-10 år. Lycka till i letandet

• Nippran

Bättre att kolla med Nordstans guld. De är billigare och har betydligt bättre service.
    Vi har ringarna Schalins, tror det är serien romance. Du kan se bild i mitt galleri.
    Jag ska ha en likadan som förlovningsringen men med 7 st diamanter i olika färger. Den kostar strax under 5000 kr jämfört med Guldfynd som skulle ta över 6500 kr. De kunde dessutom inte ordna med annat än vita diamanter.

• Pärlan10

Din ring var jättefin Nippran, lagom enkel men inte helt slät.

Men hittar den inte någonstans bland schalinsringarna.
    Hur mycket kostade ringen utan diamanter?

Det står att de nu endast säljer Schalinsringar från sin butik i göteborg, hm.

• Hemlig2009

Nej då, skicka dem ett mail eller ring dem.

Pärlan10 skrev 2009-04-28 19:56:47 följande:
    Din ring var jättefin Nippran, lagom enkel men inte helt slät.Men hittar den inte någonstans bland schalinsringarna.Hur mycket kostade ringen utan diamanter?Det står att de nu endast säljer Schalinsringar från sin butik i göteborg, hm.
  • mammatilltvå

vigselbutiken.se
    har jag beställt min vigselring från, fick hem den idag och är jättenöjd! snabba och bra kontakt... exxakt samma schalinsring som jag hittade på guldfynd, men 2500 kr billigare!

de har billiga släta guldringar i sitt förlovningssortimet, ex

www.vigselbutiken.se/es/product/product.asp

hoppas du hittar drömringen!

• Nippran
    Pärlan10 skrev 2009-04-28 19:56:47 följande:
    Din ring var jättefin Nippran, lagom enkel men inte helt slät.Men hittar den inte någonstans bland schalinsringarna.Hur mycket kostade ringen utan diamanter?Det står att de nu endast säljer Schalinsringar från sin butik i göteborg, hm.
    Tack!
    Ringen har artikelnr: 135-298-8.
    Ringen kostar idag på Guldfynd ca 3000 kr, men den är billigare hos Nordstans guld.
  • fromheretoeternity

Har du inget gammalt guld du kan lämna in i utbyte? Det kan man göra både på Nordstans Guld och Smycka. Det är väldigt förmånligt! Du lämnar in lika mycket guld (i gram) som ringarna väger (eller mindre om ni inte har tillräkligt) och sen drar man av guldpriset på ringarna. Det är alltså inte samma guld i ringarna som det du lämnar in. Vi betalade bara 1200kr i arbetskostnad för båda våra ringar och de skulle kostat 12000kr ihop annars.

För att förvirra ännu mer så säljer du alltså inte guldet till skrotpris (typ 100kr/g) utan får lika mycket guld tillbaka som du lämnar in.

Ofta har man ju kanske nån guldkedja hemma eller nåt armband som man aldrig använder som kan komma till användning på detta sättet.

• Pärlan10

Vad smart att kunna lämna in guld, jag har faktiskt några guldsmycken som jag inte använder, inte mycket men det drar ju iallafall ner priset lite!
    Det är ingen gräns för hur lite man får lämna in?

Ska kolla upp det där!

Vad roligt att så många skrev o tipsade, mycket tacksamt =)

• fromheretoeternity

Ja, visst är det en bra affär!
    Det finns ingen gräns för hur lite du får lämna in men lämnar du in mer än vad ringarna väger brukar man bara få skrotpris för det överflödiga så att säga.

Jag lämnade in ett tjockt guldarmband till våra ringar och har halva kvar så det räcker till en vigselring

Pärlan10 skrev 2009-04-29 20:36:05 följande:
    Vad smart att kunna lämna in guld, jag har faktiskt några guldsmycken som jag inte använder, inte mycket men det drar ju iallafall ner priset lite!Det är ingen gräns för hur lite man får lämna in?Ska kolla upp det där!Vad roligt att så många skrev o tipsade, mycket tacksamt =)
  • Pärlan10

Började rota i min smyckeslåda och hittade ganska mycket, överlycklig!!

Blandannat så fanns en guldring som jag inte använder,
    det är ju helt perfekt, ser ut som 6 pyttepyttesmå gruskorn till stenar i ringen också.

Det borde ju vara diamanter, för varför skulle man sätta in billiga cubic zircon som man måste använda förstoringsglas för att se dom hehe!?
    Vet inte om man kan se innuti på någon stämpel om det är diamanter, nån som vet?

• Zed

www.titanringar.com

Titan är snyggt, stilrent, kan fås med stenar och gravyrer etc, dessutom billigt och repas inte så lätt.

Lätt min favorit :)

• Nippran

Jag har äntligen hämtat min ring som jag beställde hos Nordstans Guld. Den blev jättefin och de har gjort ett bra jobb. Jag kunde dessutom lämna in mitt skrotguld i utbyte. Jag kan varmt rekommendera dem!
    Bild på ringen kommer in i mitt galleri imorgon :)

Svar på tråden Dessa ringar...